преди 2 дни

5 инфлуенсъра, които са активни от началото на YouTube

Статии
5 инфлуенсъра, които са активни от началото на YouTube

В света на YouTube има малко инфлуенсъри, кои са успели да се задържат на платформата повече от десетилетие и да останат актуални - но все пак те съществуват. Те са хората, които положиха основите и вдъхновиха цели поколения следват техните стъпки и да се потопят в света на създаването на онлайн съдържание. Днес ще разгледаме петима от най-легендарните ютубъри, ще проследим от къде са започнали и ще разберем какво ги задържа актуални всичките тези години.

 

  • Филип Дефранко (Philip Defranco) : Новинарят на YouTube

 

Филип Дефранко е истински пионер в новинарската категория в YouTube. Той създава канала си през 2006 г. (само година след създаването на YouTube), като първоначално публикува съдържание, посветено на попкултурата, както и на лични преживявания. По това време новинарски канали все още не са особено разпространени в YouTube. Дефранко забелязва тази ниша и решава да се възползва от нея.

С годините Филип променя съдържанието си, като преминава към по-сериозно обсъждане на важни новини. През 2007 г. стартира “The Philip DeFranco Show”, шоу, което предлага ежедневни коментари по актуални теми, новини и интернет култура. Специалният му начин на представяне на новините – съчетание на хумор и важна информация – му помага да изгради лоялна аудитория и да се утвърди като един от водещите новинари в YouTube.

Днес Филип Дефранко е не само коментатор, но и предприемач. Неговата способност да се адаптира към промените в цифровите медии, е причината да може да оцелее в онлайн пространството толкова години, и го е превърнала в един от най-важните гласове в дигиталната журналистика днес.

Формулата на успеха: адаптация към променящите се тенденции, предоставяне на полезни коментари за текущите събития, и поддържане на относителна и честност и искреност. 

 

  • Smosh: основоположниците на YouTube комедията

 

Когато Иън Хекокс и Антъни Падиа стартират “Smosh” през 2005 г., едва ли са подозирали колко много ще се развие каналът им. Двамата приятели от училище започват да публикуват видеа в YouTube, защото търсят платформа, на която да споделят смешни видеа с приятелите си. 

През 2007 г. тяхно пародийно видео, посветено на “Pokemon”, става едно от първите “вайръл” видеа на платформата и поставя началото на YouTube славата им. Иън и Антъни започват да създават редовно видеа под формата на комедийни скечове. Влагат много работа и любов в това, което правят и постепенно се превръщат във водещите лица на комедийната сцена в YouTube. Smosh дори печели титлата на канала с най-много последователи цели три пъти - през 2006 г., през 2007-2008 г. и през 2013 г. 

През годините Smosh взема решението да разшири състава си и към екипа се присъединяват още много свежи лица. През 2017 г. Антъни напуска канала, но Иън продължава да развива каналите, както и да разширява обхвата на съдържанието им. През 2023 г. Антъни се завръща, а Smosh започва да изживява своя ренесанс - гледанията и абонатите продължават да растат стремглаво нагоре. 

Формулата на успеха: Те са преоткривали стила си на съдържание многократно, разширявайки се от скеч комедия до по-широки формати като импровизация и подкасти. Тяхната екипна колаборативна структура с различни персонажи им позволява да останат релевантни за по-дълго време.

 

  • Маркес Браунли (MKBHD): Технологичният гуру на YouTube

 

Маркес Браунли, познат още като MKBHD, създава канала си през 2009 г., когато е едва 15-годишен. Първоначално той публикува ревюта на технологични продукти, но бързо започва да набира популярност благодарение на детайлния си подход и способността си да комуникира сложни технологични концепции по достъпен начин.

С годините каналът му се трансформира, а качеството на продукцията му става все по-високо. През 2012 г. MKBHD започва да прави ревюта на по-висок клас смартфони и техника, като привлича вниманието на големи технологични компании. Днес той е един от водещите инфлуенсъри в технологичния сектор, a неговите видеа обхващат все по-голям набор от джаджи - от таблети до автомобили.

Формулата на успеха: задълбочените технически ревюта, качеството на продукцията и предоставянето на ценни съвети по актуални теми са нещата, които му помагат да остане важен авторитет в технологичното пространство толкова дълго време. 

 

  • Vsauce (Майкъл Стивънс): Най-любопитният човек в YouTube

 

Майкъл Стивънс стартира канала си “Vsauce” през 2010 г., когато започва да публикува сензационни и дори шокиращи видеа. Постепенно обаче осъзнава, че истинската му страст в живота е да задава дълбоки научни и философски въпроси, с които да провокира любопитство у зрителите си. 

Започва да прави видеа, в които в рамките на няколко минути дискутира въпроси като "Колко тежи сянката?", “Какво е дежа вю?” и “Защо имаме две ноздри?”. Този тип съдържание бързо набира популярност сред аудиторията, която търси не само забавление, но и умствено стимулиращо съдържание. С времето Майкъл започва да създава още по-дълбоки научни видеа и дори разширява канала си с нови формати, които обхващат психологията и науката за човешкото поведение.

Vsauce постепенно разширява работата си в много нови проекти. Освен Vsauce2,  канал създаден от Kevin Lieber и насочен към технология и поп култура, и Vsauce3, създаден от Jake Roper и разглеждащ концепции и факти, вдъхновени от видеоигри, филми и комикси, Майкъл залага и на платформи извън YouTube. Създател е на Curiosity Box -  абонаментна услуга, в която феновете могат да получат кутии с пъзели, книги, научни комплекти и други интерактивни предмети, както и на много други проекти.

Днес Vsauce рядко публикува дълги видеа в канала си, но shorts секцията продължава да е активна.

Формулата на успеха: Майкъл Стивънс комбинира образованието и забавлението, което прави сложните теми достъпни и ангажиращи за широката аудитория. 

 

  • Рет и Линк (Rhett and Link): Динамичното дуо на YouTube

 

Рет Маклафлин и Линк Нийл, двама приятели от детството, започват да създават съдържание за YouTube още през 2006 г. В началото набират популярност със своите комедийни музикални видеа, както и включвайки се в различни популярни за времето си интернет предизвикателства. Каналът им придобива истинска популярност през 2012 г., когато двамата стартират “Good Mythical Morning” – ежедневно токшоу, в което обсъждат различни интересни теми, играят игри и водят разговори със своите фенове.

През годините “Good Mythical Morning” преминава през различни етапи, а Рет и Линк започват да представят нови формати като “Mythical Kitchen” и “Good Mythical More”. И те, също като Smosh, започват да добавят нови лица към екипа си, които да представят различни перспективи. Техният шоу формат, който комбинира безплатно и платено съдържание, е изключително успешен и каналът им се утвърждава като един от най-гледаните на платформата.

Формулата на успеха: Тяхната химия, хумор и креативност са в основата на успеха. Експериментирайки с формати и нови проекти, те поддържат съдържанието си свежо, като същевременно остават автентични.

Тези създатели на съдържание показват, че успехът в YouTube не се състои само в това да се следват тенденциите. Той се крие в способността да се адаптираш, да останеш верен на себе си и да изградиш общност по пътя.Ако искате да разберете още за някои нишови създатели на съдържание, прочетете статията ни 5 инфлуенсъра, които не показват лицата си.