Без значение, дали става въпрос за микро инфлуенсъри или такива с милиони последователи, инфлуенсър маркетингът може да бъде ефективен и изключително ценен за компаниите, особено ако е осъществен правилно. И за разлика от повечето начини за реклама, инфлуенсър маркетингът е достъпен за голяма част от брандовете, като същевременно дава възможност за достигане на конкретни потребители - онези, които наистина ще са заинтересовани от продукта/услугата на бранда.

"Инфлуенсърите са способни да прибавят своята допълнителна стойност към рекламното послание, благодарение на автентичността си и оригиналните си концепции."

От друга страна, компаниите имат нужда да осъзнаят, че инфлуенсър маркетингът е най-успешен, когато се базира на споделяне на общи цели.Или с други думи, инфлуенсърът да харесва бранда, с който го асоциират, да създава стойностно съдържание за последователите си и да допринася за мисия, в която вярва. Така наречената релевантност обаче понякога липсва в инфлуенсър маркетинга, но това съвсем не е единственото погрешно схващане относно инфлуенсърите. Сред грешно разбраните концепции за този вид маркетинг е и идеята, че блогърите не търсят финансови компенсации за рекламата, която осъществяват. Много брандове вярват, че правилният подход с инфлуенсъри е раздаването на безплатни продукти. В резултат на този свой “жест”, брандът очаква инфлуенсърът да спомене въпросния продукт, правейки му реклама пред широката си аудитория. Всъщност не бива да се забравя, че подобна “услуга” коства на блогъра труд и време, които на практика са посветени на реклама на даден бизнес. И крайният резултат е, че въпросната реклама е безплатна за бранда. Въпросът е колко коректно е това, предвид факта, че професията на въпросния блогър се състои единствено в това да бъде инфлуенсър - или иначе казано - коректно ли е да работиш без заплащане за труда ти?

"Всъщност, блогърството не е безплатен канал за комуникация, както голяма част от компаниите в страната ни смятат."

Блогърите разчитат на дохода от работата си, точно колкото и всички останали хора. Блогърството е тяхната професия, а трудът им си има цена. Следене на тенденциите в интернет, правене на красиви фотографии, споделяне на разнообразно съдържание всеки ден, създаване на оригинални концепции за видеа - инфлуенсърите на практика работят на пълен работен ден. А понякога и повече от това, тъй като блогърството далеч не се изчерпва със създаването, обработването и качването на съдържание в социалните платформи. Има още множество детайли, като управление на коментарите в канала и следене на другите инфлуенсъри, които остават скрити за потребителите.

“Разменните начала” се явяват препятствие за инфлуенсър маркетинга и често брандовете са поставени в ситуация, в която изпращат безплатни мостри, с надеждата (или уговорката) инфлуенсърът да направи ревю на продукта, но впоследствие блогърът решава, че не харесва до такава степен артикула и не го споменава пред аудиторията си. Така компаниите не успяват да постигнат целта си да рекламират пред правилния таргет и често бъдещото им партньорство с дадения инфлуенсър е застрашено. По този начин брандовете не съумяват да се възползват от един от най-ефективните способи в маркетинга. Друг минус на това “компенсиране” с безплатни продукти от страна на бранда, е вероятността инфлуенсърът да даде негативна оценка на продукта, вместо да го препоръча на широката си аудитория. Това че една компания е дала разрешение на блогър да говори за продукта ѝ безплатно, не означава, че инфлуенсърът обезателно ще каже добри думи за бранда. Всъщност блогърът може да реши да изтъкне минусите на изпробвания продукт и отново да повлияе на потенциалните потребители, но не в желаната от бранда насока. Поради тази причина, се препоръчва брандовете да се съсредоточат върху три опорни точки в инфлуенсър маркетингаразумен избор на подходяща влиятелна личност в интернет; справедлива компенсация за положения труд от инфлуенсъра; изграждане на дългосрочни взаимоотношения с инфлуенсъра.
За да получиш, трябва да дадеш - така се движи светът. 

"Затова, ако даден бранд смята, че може да използва влиянието и времето на дадена личност безплатно, за да получи изгода от това, то е крайно време да преосмисли стратегията си по отношение на инфлуенсър маркетинга."

Ако има някой, който може да помогне и на бранда, и на инфлуенсъра, да извлекат максимални ползи от сътрудничеството си, то това е специализираната инфлуенсър агенция. С нейна помощ брандът има възможност да използва пълноценно инструментите на инфлуенсър маркетинга.
Като заключение можем да кажем, че когато искаш инфлуенсър да рекламира твой продукт или услуга, заплащането не бива да се разглежда като средство за купуване на лоялност, а като справедлива размяна за това, че вземаш нечие време и оригинални идеи, за да изградиш собствения си бизнес. 

Тази статия е обект на авторско право.