savina-influencer-marketing-influanswer

Тя обича стилните решения в модата, авантюристичните пътувания и красотата на минимализма. Тя е Савина, но повечето я познаваме като Mademoiselle S - моден и лайфстайл блогър. Вижте ценните съвети, които ни сподели Савина за трудностите в блогърството и малките победи:

Опиши себе си с 5 думи?

Амбициозна, целеустремена, инат, новатор, мечтател. 

Как се роди идеята за създаване на блог?

       Като се преместих да живея и уча във Франция (есента на 2011-та година), помня, че имах страшно много време за сърфиране из интернет. За първи път бях поставена в ситуация на пълен самоконтрол. Не се налагаше да деля лаптопа си със сестра ми, да отделям време за къщни задължения, писане на домашни, посещаване на учебно заведение 5 дни седмично (лекциите ми бяха разпределени в 2 дни), така че имах цялото време на света и можех да правя с него каквото си поискам. Интернет пространството беше мястото, на което се “чувах” с приятелите си от България, поддържах връзка със семейството си и въобще там се случваше цялата магия. Така един ден, помня, попаднах на модния блог на шведската красавица Victoria Tornegren и просто се влюбих. Всеки ден чаках нови публикации, препрочитах старите й такива по 5-6 пъти, запазвах снимките й в папки и нямах търпение да разбера какво ново ще ни покаже. Стайлинг идеите й ме вдъхновяваха толкова много! По това време, аз също списвах блог, но той беше по-скоро под формата на дневник, в който споделях ежедневието си със света (като под “света” тук разбирайте всичките ми близки, приятели и познати в България, които се интересуваха от онова, което се случва в живота ми.) 

                     И така, един ден, докато писах публикация в моя си блог се замислих, какво ако създам нов блог, в който споделям мои снимки, както Victoria Tornegren прави, но за разлика от нея (тя не пишеше текстове), пиша и за всичко онова, което ме вълнува. Хората, на които не им се четат дълги писания, ще идват в блога ми за снимките, а онези, на които им се чете, ще идват заради написаното. Win win ситуация. 

            Така се роди Mademoiselle S.

Influencer marketing interview

Кое е най-голямото предизвикателство в блогърството за теб? 

            Не е едно и всички се усещат еднакво големи в момента на изправяне пред тях. В началото, например, най-трудното нещо бе да ЗАПОЧНЕШ. На коя платформа да направиш блога си? Как искаш да изглежда? За какво да пишеш?  Какъв фотоапарат да избереш за снимките си? Кой ще те снима? Ще имаш ли достатъчно време да се справяш с всичко? Струва ли си изобщо? Толкова много въпроси!

            По-нататък се появява предизвикателството на това да останеш себе си и да НЕ се откажеш, въпреки конкуренцията, въпреки вътрешния ти гласец, попил забележките на роднини и приятели, който ти нашепва, че няма смисъл да се занимаваш с нещо, от което “не можеш да си изкарваш хляба"; и за капак хейтът и негативните коментари (които рано или късно винаги се появяват). 

            След като преминеш успешно през тези етапи, имаш стаж в блогосферата от няколко години, изградил си име, последователите ти те разпознават по улиците, продължаваш неуморно да пишеш публикации, работил си с куп брандове на gifting basis (бартерен принцип май му казвате в България?), идва моментът, в който се замисляш дали наистина това, в което си добър и правиш с цялото си сърце, не може да те изхранва? Кой е наложил този модел на мислене в съзнанието ти? Тогава се изправяш пред предизвикателството - КАК да монетизирам труда си? 

            Оттам пък идва следващото изпитание - да накараш брандовете да повярват в теб и да оценят труда ти, както подобава. Защото 8-те часа, които си вложил в създаване на съдържание за бранд (отделно от ГОДИНИТЕ, труда и средствата, които си инвестирал в изграждането на онлайн продукт, който се чете и прегледжа от стотици хора дневно), далеч не струват 2 тениски, часовник или чифт обукви като подарък от този бранд. Не знам за вас, но аз не мога да платя наема си с часовник или чифт обувки? Ако ги предложа на хазяйката ми, тя най-вероятно ще се изсмее. И ще има право. 

influencer-marketing-savina-influanswer

 Кои са блогърите/влогърите, които ти следваш? 

Продължавам да се вдъхновявам от работата и модните идеи на Victoria Tornegren. Харесвам много и Luana oт Le-happy, а наскоро открих Eva Gutowski и се смея от сърце като гледам видеата й.

Кой е най-добрият съвет, който си получавала за блогърството?

Това е нещо, което прочетох в Инстаграм и много ми хареса:

“The best thing you can do is “stay in your own lane” and use your own natural voice. Don’t compare yourself or your aesthetic and tone to others. “ - Sophie Elkus

Любим хаштаг? 

 #SquatWithSavina : ))

Коя е твоята модна икона? 

Не бих казала, че имам.

influencer-marketing-interview-savina-blogger

Какво би посъветвала брандовете, които искат да правят кампании с инфлуенсъри? 

Няколко неща. Първото е да подбират инфлуенсъри, чиито концепция и идеи съвпадат с техните собствени. Така ще получат оптимален резултат. Второто нещо е да не подценяват труда, който отива в създаване на съдържание и отговорността, която инфлуенсърът носи, споделяйки това съдържание пред аудиторията си.

Блогърството/влогърството е професия както всяка друга и клиентът трябва да заплаща за труда и отделеното време на инфлуенсъра за изпълнение на задачата.” 

Няма да назначиш барман, който да работи за теб, правейки коктейли 8 часа и в края на работния ден да му кажеш, че ще му се отплатиш с безплатна напитка по негов избор от менюто, нали?

Последното нещо е, брандовете трябва да имат реалистични очаквания от инфлуенсърските кампании. Често се сблъсквам със спонсори, които смятат, че ако ми платят да облека и промотирам тениска от новата им колекция, на следващия ден сайтът им ще е счупил рекордите по продажби на съответната тениска. Това не е реалистично. (Освен ако не си Ким Кардашиян, може би). Инфлуенсърите не са нито промоутъри, нито продавач-консултанти. Ние съдействаме за популяризирането на името на брандовете и техните продукти, като това е вероятно да доведе индиректно до засилването на продажбите на съответните продукти, но НЕ Е ОСНОВНАТА ЦЕЛ и не е наша отговорност. Популяризация, разпознаваемост, доверие на клиента, затвърждаване на името на бранда, това са резултатите, които трябва да се търсят. Избирайки да работи с дадена компания и да рекламира продуктите й, инфлуенсърът залага, както името си зад тази компания, така и доверието на читателите си. Блогърството не е търговски занаят. Ние сме тук, за да споделяме мнение, опит и впечатления. Не да продаваме. А да вдъхновяваме и повлияваме.