Елица - инфлуенсър

Мода, красота, пътешествия, интериорен дизайн - в блога на Mademoisellie можем да открием не само полезни съвети, но и красотата в малките неща.

Вижте какво ни разказа Ели за себе си и за Mademoisellie:

Кои са трите думи, които най-точно те описват? 

Амбициозна, наивна и истинска. Но съвсeм не са ми достатъчни три думи да опиша хаоса, който цари в мен като личност. Към горепосочените не мога да не добавя и влюбена в живота и пътешествията, радетел на доброто и справедливостта и обсебена от пухкавия си четириног приятел на име Чарли. 

“Ценител на италианската храна и начин на живот“

Какво е блогърството за теб? 

Блогърството за мен е заобикалящият ни свят – всичко, което ми се случва, възможност да представя себе си без маска, без задръжки и вътрешен страх, дали ще бъде прието моето мнение. Това е моето местенце, в което мога да 

бъда себе си, да описвам живота с неговите висоти и падения, да вдъхновявам хората да правят това, което харесват. В началото бях доста плаха, но свикнах да търпя критика и да изказвам по-уверено мнението си, дори и то да е негативно. Блогът за добро или лошо не е моята прехрана, а моето бягство от ежедневието. Инвестирам свободното си време след работа, уикендите – за да създавам красотата, която искам да виждам в света. Моята галерия в социалните мрежи, текстовете, които пиша – всичко това е моят житейски опит, моите променливи настроения и моят мироглед. Блогът ме запознава с невероятни хора и съдби, които в една корпоративна среда няма как да срещнеш. Позволява ми да бъда тази, която искам, без да се вълнувам, дали това е позволено или не, дали това е правилно. Постоянно изкачат различни възможности, а пък и да не говорим, че точно Mademoisellie ме доведе до работните места, на които съм била през последните 2-3 години. Затова не бих се отказала никога от тази моя реализирана мечта, която кой знае къде ще ме отведе в бъдеще – нямам търпение да разбера!

Елица - интервю за INFLUENCER.BG

Кои са твоите инфлуенсъри? 

Моите инфлусенсъри са и най-близките ми хора, и случайния минувач на улицата. 

“Вдъхновяват ме различните съдби, разностранните личности, креативните умове и дори градът, в който живея.“

Толкова красота и вдъхновение се крият около нас, стига да искаме да прогледнем, разбира се ☺ Най-вече ме впечатлява разнообразието, което ни предоставя животът – един ден цялото щастие е за теб, в друг миг целият ти свят се срива – но в това се крие красотата! Харесва ми да общувам с хора, кото действат, които успяват да намерят кураж да реализират мечтите си, да бъдат истински и да не се влияят от външни фактори. Инфлуенсър може да бъде всеки един от нас, но малко се осмеляват да вярват безрезервно в себе си и своите възможности. Моята малка голяма цел в живота е да заряза колкото се може повече хора да се осмелят да правят това, което обичат, а не това, което трябва. 

Кои са блогърите, които следваш? 

Със сигурност чуждестранните блогъри са тези, които ме вдъхновиха преди време да направя и свое кътче в интернет пространството, но напоследък може би българските инфлуенсъри са ми в пъти по-интересни. Като цяло интересът ми към блогърството със сигурност беше събуден в мен от влогърката Zoella, която можех да гледам с часове в YouTube и да не ме отегчи. Обожавах клиповете й, колко беше истинска и желанието, с което правеше всичко това – от нея струеше такъв позитивизъм, че можеше да ти оправи настроението за секунди. Но като голяма част от успешно реализиралите се млади хора, и тя загуби някъде по пътя на славата себе си и своята идентичност и стана част от голямата общност на „ходещите реклами“, както напоследък наричам повечето известни личности в социалните мрежи. И именно това е причината да започна да се вглеждам в „микроинфлуенсърите“  с по-малко последователи, но истинско желание да вдъхновяват, да помогнат на някого, споделяйки своя опит. На всички ни е ясно, че трудът ни трябва да се монетаризира по някакъв начин и това няма как да стане без реклами, но уважавам блогърите, които влагат чувство в това, пишат своя собствена история, показват продукта чрез своята призма. Всички сме се нагледали на лустросани образи и вече търсим автентичното, истинското, което се доближава до нас самите. Вярвам, че когато човек е искрен и истински, хората го усещат и оценяват. А по нашите ширини блогърската вълна може да не е на нивото на колегите ни в други по-напреднали страни, но пък според мен има огромен потенциал с такива прекрасни млади креативни хора, които откривам ежедневно в социалните мрежи и с които блогът често ме среща ☺ 

Mademoiselle - интервю с инфлуенсър

Blogging tools, които препоръчваш? 

Реално всичко зависи от целта, която има съответния блогър. Със сигурност имам колеги от сферата, които са на светлинни години пред мен от гледна точка на професионални blogging tools, но все пак това не пречи да си имам моите хитринки (: 

За да преминем към приложенията, които ползвам за обработка на снимки, няма как да не поговорим малко за техниката, с която все пак се заснемат – аз използвам най-вече камерата на телефона си, но често приятелят ми се вдъхновява да направим няколко снимки и с професионален апарат /със сигурност изглежда по-сериозно, когато клиент разглежда сайта ви и се чуди, дали вие сте точният човек за съответния бранд/.

Относно снимките – приложенията, които изпозлвам най-често за тяхната обработка, са следните:

  • Afterlight – влюбена съм в това приложение! Идеално е за всички вас, които като мен са доста скарани с PhotoShop, а в същото време искат все пак да направят добра обработка, която да впечатлява.
  • Snapseed – винаги след обработка в Afterlight използвам и Snapseed, тъй като то е перфектно за контрастни дообратботки, промяна на леки цветови нюанси и изостряне на снимката като цяло. 
  • Unfold – приложението, за което всички блогъри се питахме в лични съобщения в последните месец-два – „Уау!! Ама с какво правиш толкова красиви сторитата си? Уникално изглеждат!“. Става въпрос за белите рамки с красив текст, които със сигурност помагат вече и сторитата ни да изглеждат като красив албум от нашето ежедневие. 
  • UNUM – ако сте от хората, които са подредени и обичат винаги да са с една крачка напред в това, което правят, UNUM e вашето приложение. То дава въможност да подреждате фийда си в Инстаграм, да видите как ще изглежда той, ако качите снимките си в дадена последователност и да си водите статистики като най-добри постове, препоръки за хаштагове и времеви интервали, в които би било най-успешно за вас да качвате своите снимки. Аз съм доста хаотична в това отношение и харесвам да качвам това, което ми е на сърце в дадения момент и рядко се водя по графици, което си е голяма грешка и се опитвам да поправя ☺ 

Нека не забравяме, че е изключително важно как ще представите себе си и в сайта, който реално е вашата визитна картичка. За него е задължително да се научите да използвате Google Analytics, тъй като често ще ви се налага да предоставяте информация на вашите клиенти като посещаемост на сайта, демографски данни за хората, които ви четат, а и за вас самите е от необходимост да се научите кое работи и кое не – от къде достигат до вашата страница, колко време прекарват в нея и още хиляди възможности, които и аз самата разучавам с времето.

И последно – издавам малката ми тайна за красиви визии в сайта ми, които изглеждат професионално създадени на фотошоп, но всъщност са направени с помощта на този златен сайт, който ме спасява и в работата ми – в него създавам от постери до визитни картички и красиви колажи. Сайтът е https://www.canva.com/ и определено е най-добрият приятел на тези от нас, на които дизайнът не е силната страна ☺ 

Ели от Mademoiselle - инфлуенсър

Любимо emoji? 

Ако не сложа еднорог тук, то хората, които ме познават, ще кажат, че лъжа. Също така ревящото от смях човече присъства доста често в моите постове и комуникация с приятели и познати. Обожавам и маймунката, която крие лицето си и черешките, които се срещат в почти всяка моя снимка това лято. Guilty, not guilty (: 

Какво би посъветвала брандовете, които искат да правят кампании с инфлуенсъри?

На първо място да не очакват чудеса от нас. Повечето фирми смятат, че инвестицията им в даден тип реклама трябва да донесе със себе си моментални резултати, което е меко казано невъзможно. Представянето на един нов продукт например чрез социалните мрежи на блогър, ще донесе на първо място brand awareness, който не носи със себе си сигурни продажби веднага. Трябва време и търпение, добра подготовка и проучване, дали последователите на дадения инфлуенсър са правилния таргет въобще, създаване на ясна цел и реалистичен краен резултат.

Имам възможността да наблюдавам процеса и от двете страни – като маркетинг специалист в модна ритейл фирма, който създава такъв тип кампании и се учи с времето, че не количеството е важно, а качеството. И като блогър, който често получава запитвания относно рекламиране на продукти на бартерна основа, което е най-голямата грешка на брандовете. Времето е ценно на всеки един от нас и това, че крайният ни продукт е един красив, подреден и розов свят, предполагам е ясно на всички, че животът ни съвсем не е толкова стриктно перфектен и бляскав. Работата на блогъра понякога е по-изтощителна и от корпоративната професия, защото тя заема съзнанието ти 24/7, става твоят начин на живот, твоето ежедневие. Заснемането на блог пост и написването на качествен текст към него може да отнеме часове, понякога и дни, ако проектът е наистина голям. Ние влагаме средства, труд и години, за да достигнем нивото, в което да започнат да ни търсят клиенти, които биха искали да представят продукта си пред изградената във времето от нас аудитория. Хората ни вярват, вслушват се в нашите съвети и най-вече подрастващите се опитват да ни подражават – в такъв случай правилно ли е да ги лъжем с измислени мечти, напудрени реклами и изграждане на нереалистичен свят? Съветът ми към брандовете е да вярват повече в нашата преценка, тъй като никой не познава последователите ни така, както ние самите. Ние сме тук, за да вдъхновяваме и мотивираме, да споделяме мнение и да правим ежедневието на хората една идея по-красиво, а не да продаваме на всяка цена. И най-важното правило при свързването с блогър за кампания е личното отношение към него – не го забравяйте, защото всеки един от нас е различен и не изглежда никак професионално, когато получим един и същ имейл, дори без обръщение 😊