Срещаме ви с Теди Амова - интериорен декоратор и създател на съдържание в социалните мрежи. Тя е създател на Home.Of.Teddy - платформа, която се стреми да вдъхновява хората, които искат сами да сътворят дома на мечтите си, като им дава съвети, увереност и мотивация.
След години в сферата на маркетинга и рекламата, Теди открива истинското си призвание в интериорната декорация. Вдъхновена от световните тенденции и с истински усет към детайлите, тя изгражда този уникален бизнес модел, който бързо намира своята аудитория в социалните мрежи. Популярността ѝ достига и до телевизионния ефир чрез рубриката “Как се прави?” в сутрешното предаване “Преди обед”.
Печели доверието на последователите си, благодарение на умението си да представя дейностите си достъпно и увлекателно. Балансирайки умело между функционалност и индивидуалност, Теди вярва, че добрият интериор отразява личността на своя обитател, а смелите решения започват с малки, но значими промени.
Ето какво ни сподели тя:
- Какво те накара да преминеш от маркетинг и реклама към интериора и декорацията? Как опитът ти в рекламата повлия на новото начинание?
Както обичам да се шегувам - два бърн аута и една екзистенциална криза по-късно, намерих призванието си на 34 години. Занимавам се вече две години с интериорен декор, изкарала съм множество курсове в чужбина и изградих бизнес модел, който в България не бе приложен. Опитът ми в маркетинга и рекламата ми позволи да позиционирам услугите си по интересен начин и на разбираем език, което от своя страна изстреля и социалните ми мрежи напред.
- Как социалните медии променят начина, по който хората възприемат и търсят услугите ти като интериорен декоратор?
Един развит личен бранд в социалните мрежи е от изключително значение за начина, по който хората те възприемат. Поради факта, че споделям редовно части от процеса и работата си будя интерес и хората нагледно виждат какъв тип интериорни проблеми решавам. Това изгражда доверие, което иначе те не биха имали към мен преди да сме осъществили личен контакт. Това поставя всеки бизнес в позиция на това да бъде търсен, а не той да търси клиентелата си, което е абсолютен game changer.
- Кой е най-вдъхновяващият или запомнящ се проект, по който си работила?
Всеки проект, който поемам за реализация, е уникален сам по себе си, защото е в различен стил и всеки клиент, с който работя в последствие се превръща в приятел. Но, ако трябва да кажа кой проект е най-добро отражение на мен и шарената еклектика, която представлявам, то това е Баухаус проекта за едно AirB&B в Лозенец, където смесих синьо-червена гама с оранжеви акценти. Тук можете да видите и репортаж в БТВ по темата.
- Как поддържаш баланса между това да следваш тенденциите и да предлагаш уникални решения на клиентите си?
Истината е, че рядко следвам тенденции на сляпо, а по-скоро винаги предпочитам да разбера как един клиент усеща себе си и помещението, за което готвим трансформация. Опитвам се да включа техни любими цветове, форми, предмети и тях обличам в консистентен дизайн, който се старая винаги да е уютен и уникален, носещ емоция.
- Какви са най-интересните трендове в интериорния дизайн за 2025 година?
За мен, един ясен тренд е навлизането на по-смели цветове в корпусните мебели, конкретно бордо и боргунди, както и синьо/индиго. Също така виждаме много по-смели решения в тапетите и цветовете бои в по-тъмни нюанси, боядисване на тавани в тъмно и като цяло игра с цветовете. Същевременно с това меките форми в дивани, легла и маси продължават уверено да настъпват, а в комбинация с дърво в по-тъмни от стандартния дъб гами, са една печеливша комбинация за уют в дома.
- От къде черпиш вдъхновение за проектите си?
От къде ли не, но като създател на съдържание, разбира се, че гледам доста примери онлайн. В Щатите има чудесни дизайн студиа, които правят доста смели и еклектични дизайни, които следвам, както и инфлуенсъри, които са декоратори или винтидж ентусиасти. Отделно в Русия има уникални архитекти и дизайнери, които са често пример за мен за какво ще видим като тенденция у нас, но след 2-3 години.
- Какъв е твоят съвет към хората, които искат да внесат повече стил и индивидуалност в дома си?
Да започнат с нещо малко, за да разберат точно колко смело се чувстват. Това може да е цветен постер, нови декоративни възглавници, дребен декор. Обживейте смелите решения, които взимате преди да пристъпите към по-перманентни промени като диван, корпусна мебел и т.н. Често подценявани елементи също са акцентите и амбиентни осветителни тела (моля, не взимайте по-бели от 4000 К), както и дизайна на ключове, контакти и дръжки на мебели. Неслучайно хората казват, че “дяволът е в детайлите”. Сами ще се убедите как те имат способноста да преобразуват едно помещение.
- Какво винаги си искала да направиш, но все не намираш време или смелост за това?
Аз съм рисков играч, както често се шегуват хората, които ме познават. Когато си наумя нещо и наистина горя в него, то намирам начин да го случа. Но нещо, което ми е мечта и се надявам да мога да реализирам в следващите 12-24 месеца, е серия с мои декор продукти за дома, като особен афинитет са ми DIY решения като самозалепващи се плочки, тапети и други лесни и бюджетни идеи за декор трансформации. А защо не и собствен бранд за работни дрехи - под слогана Decor Diva. ;)
- Какво според теб е ключът към това една инфлуенсър маркетинг кампания да изглежда автентична, а не като просто реклама?
За мен, ключът към успеха се крие в доверието, което един бранд трябва да гласува на създателя на съдържание, който наема за кампания. За жалост, често виждаме ситуации, в които брандът има толкова много изисквания и рестрикции, че крайният резултат е съдържание, което е много чуждо за аудиторията на даден създател и неимоверно то се превръща в реклама, която не дава желания резултат. Колкото повече свобода има един инфлуенсър да твори, толкова по-успешна ще е една кампания.
- Кое е най-важното, което брандът трябва да разбере за твоята аудитория, преди да предложи партньорство?
Хората, които преценяват да ми гласуват доверие с това, че ме следват са такива, които се интересуват от интериор, декор, са в ремонт или просто искат да разтоварят с лесна DIY идея за дома. Аз винаги поднасям всичко с доза хумор и самоирония, моята цел е всеки, който е видял мое съдържание да си тръгне от канала ми с усмивка. Само тогава означава, че съм си свършила работата, а обратната връзка, която ежедневно получавам от аудиториите си, е именно такава, което много ме радва и често ги наричам “моето дигитално семейство”.
Това беше интервюто ни с Теди Амова. За кампании в нейните социални мрежи, можете да се свържете с нея на teddy@influencer.bg, а ако искате да прочетете още интервюта с наши инфлуенсъри, можете да започнете ТУК или ТУК.