В световен мащаб, инфлуенсърите отдавна са най-модерният начин за постигане на маркетинговите цели на бизнеса. И не малко статистики го доказват.

70% от хората предпочитат да се информират за продукти от онлайн съдържание, а не от стандартни рекламни съобщения.

Конверсиите нарастват с до 10 пъти повече, когато брандовете споделят съдържание чрез инфлуенсъри.

Източник: https://www.groundreport.com

Все още обаче се намират брандове, които са скептични и си задават въпроса „Кое работи по-добре - инфлуенсър маркетинг или традиционни медии?“. Може би няма еднозначен отговор на този въпрос, но затова пък има много проучвания, които ни осигуряват база за разсъждения:

Както потребителите, така и маркетинг експертите, предпочитат „по-естествения“ и непринуден начин, по който инфлуенсър маркетингът лансира продукт. От друга страна, едва ли ще срещнеш човек, който да каже – „Обожавам изскачащи реклами на прах за пране, докато чета новинарски сайтове!“.

Автентичността и забавното съдържание винаги ще привличат вниманието на потребителите.

Хората вярват на хора повече, отколкото на реклами. И това не е тайна за никой.

·     Защо инфлуенсъри?

Традиционната медия дава възможност за разпространение на брандирано съдържание, с цел популяризиране на даден продукт/услуга.

Сайтът на Forbes с рекламно каре

Инфлуенсърите не се ограничават само до това. Те могат да бъдат използвани в маркетинговата стратегия на бизнеса и по други начини.

-   Да създават креативно съдържание, което се харесва на таргетираната аудитория.

Източник: izea.com

-       Да присъстват на събития и да се асоциират с бранда.

Източник: zimbio.com

Инфлуенсърите успяват да интегрират посланието на бранда в такъв тип съдържание, което ще се хареса на хората – красиви снимки, забавни видеа, разказващи истории или просто полезни съвети по дадена тема. Така, благодарение дори само на едно видео, потребителите идентифицират любимия си инфлуенсър с даден бранд. Понякога това се случва, дори несъзнателно.

90% от потребителите вярват на препоръки от връстниците си, повече, отколкото на всички форми на реклама.

Най-силното преимущество, което инфлуенсърите имат пред традиционната реклама, е автентичността. Автентичността позволява на потребителя да се припознае в инфлуенсъра, а това води до изграждане на доверие.

Източник: Pinterest

40% от хората казват, че поръчват стока онлайн, след като са видели да бъде използвана от инфлуенсър в Instagram, YouTube или Twitter.

Още нещо, което трябва да се изтъкне при инфлуенсър маркетинга е, че позволява напълно измерими резултати и реални статистикиЗа разлика от традиционните медии, които трудно могат да дадат обратна връзка за ефективността на кампаниите. Социалните мрежи предоставят разнообразие от инструменти, позволяващи да се анализират достигнатите потребители и тяхната ангажираност.

Конверсиите нарастват с до 10 пъти повече, когато брандовете споделят съдържание чрез инфлуенсъри.

Какво смятат търговците за инфлуенсър маркетинга? Цели 71% от тях твърдят, че кампаниите с инфлуенсъри са страхотен начин да популяризираш марка, използвайки разнообразието от социални медии.

Какъв е изводът?

Какво да предпочете бизнесът - инфлуенсър маркетинг или традиционни медии?

Всъщност не се налага да се прави такъв избор, защото най-добри резултати се постигат с комбинация от двете (и не само).

Инкорпорирането на инфлуенсър кампании с платени публикации в избрани социални медии – ето нещо, което носи силен шанс за успех.

И закъде без традиционната реклама? Никой в бранша не е готов да се раздели с добрата стара реклама, затова съчетаването на тези три компонента от маркетинга е ключово за постигане на бизнес целите.

Тази статия е обект на авторско право.