Толкова, колкото един бранд иска да намери инфлуенсър, толкова и инфлуенсърът иска да бъде забелязан от бранда. Това правило важи с пълна сила, имайки предвид колко ефективен е инфлуенсър маркетингът и за двете страни

Именно стремежът на инфлуенсърите да бъдат забелязани от големи компании обаче, ги подтиква да „ускорят изкуствено“ набирането на популярност. Така ще изглеждат с огромна база почитатели, което говори за по-голям шанс за харесвания и споделяния на публикациите им. Точно това е и целта на брандовете – все пак никой не играе на дребно тук. По тази причина и бизнесът се ориентира само към инфлуенсъри с хиляди фенове.

Наясно с това, както звезди от шоубизнеса, така и „обикновените“ блогъри, прибавят един по-едър мащаб на влиянието си в социалните мрежи – като си купуват фалшиви последователи.

Тази практика отдавна не е тайна за брандовете, които се изправят пред проблема „Кои са истинските инфлуенсъри и кои – фалшивите?“.

За да бъде ефикасна една маркетингова кампания с инфлуенсър, критичен фактор играят именно последователите в мрежата. Какво става обаче, ако те не съществуват? Ако зад петцифрените числа се крият просто автоматизирани спам профили? Отговорът е - уронване на репутацията на бранда и разминаване с целите на кампанията.

За да не се тормозят от подобни въпроси, компаниите правят подробен анализ на бъдещите си инфлуенсър партньори. Като за целта използват и чужда помощ.

КОИ СА ТРИКОВЕТЕ, КОИТО ЩЕ ТИ ПОМОГНАТ ДА РАЗПОЗНАЕШ ФАЛШИВИТЕ ОТ ИСТИНСКИТЕ ИНФЛУЕНСЪРИ?

   Провери профилите на последователите

Да отсееш реалните последователи от ботовете, в дадена социална мрежа, не е толкова трудно, колкото си мислиш. Просто трябва да провериш за наличието на няколко ключови индикатора:

-       Липса на профилна снимка и малко публикации – ако голяма част от последователите на инфлуенсър са с празни профили, без елемент на автентичност, то със сигурност са фалшиви. Липсата на профилни снимки и спамърските имена също са знак, че нещо не е наред.

-       Спамърски коментари – макар да сме свикнали коментарите да са знак за активни фенове, то вече не всичко е такова, каквото изглежда. Ако направиш един кратък мониторинг на няколко случайно избрани коментара и ти звучат абсолютно нелогични и безсмислени, то най-вероятно те са от фалшиви профили.

-       Сред последователите са компании за “продажба  на фенове” - един от ярките примери за фалшиви статистики на инфлуенсър, е фактът, че в последователите му присъстват и фирми, занимаващи се с “продаване на фалшиви фенове”. Това може да е ясен знак, че инфлуенсърът е ползвал услугите им.

●     Анализирай ангажираността на последователите

Когато един инфлуенсър има хиляди последователи, съвсем логично е харесванията и коментарите на публикациите му, да са пропорционални. Ако видиш профил с последователи, равняващи се на петцифрено число, то те съветваме да провериш тяхната ангажираност. Сравни общата цифра последователи със средния брой харесвания/коментари на избрани публикации. В случай, че харесванията на публикациите са по-малко от 10% от всички последователи, то вероятно става дума за фалшиви “фенове”.

●     Използвай специално програма за разпознаване на фалшиви профили

От всички начини за идентифициране на фалшиви статистики в социалните мрежи, използването на програма е най-надеждния. Брандовете имат възможност да избират от разнообразие от програмни приложения, с които да сканират съответния профил. Вследствие на което, програмата автоматично показва съотношение фалшиви/истински последователи.

С помощта на тези тактики, брандовете различават истински влиятелните личности в мрежата. Така селектират и партньорствата си за маркетинговите кампании, за да постигнат успешно заложените цели.

Тази статия е обект на авторско право.