Според проучване на агенцията “383”, младото поколение се влияе повече от инфлуенсърите в социалните мрежи, отколкото от семейството и приятелите си, когато става въпрос за планиране на пътуване. Проучването от февруари 2019 г. сочи, че 58% от анкетираните потребители на възраст между 18 и 25 г. са по-склонни да приемат съвети от социалните мрежи и онлайн блогърите при избора на дестинация, отколкото от близките си.

  Вследствие на тази тенденция, компаниите в индустрията пренасочват усилията си към инфлуенсър маркетинг, за да популяризират услугите и продуктите си.

  Пример за това е AirBnb. Брандът си партнира успешно с  различни инфлуенсъри, за да привлече бъдещите пътешественици. Един от ярките примери за инфлуенсър кампания на бранда е сътрудничеството с множество инфлуенсъри по време на фестивала Coachella - едно от най-популярните музикални събития в САЩ. През 2017 г. AirBnb предлага да осигури престоя на някои от големите музикални имена, участващи на фестивала (включително Drake). Звездите от своя страна публикуват видеа и снимка на вилите, наети през AirBnb, което води до милиони гледания в социалните им мрежи. Инфлуенсър кампанията включва широк спектър от инфлуенсъри - от знаменитости до модели като Stefanie Giesinger, която има над 3 млн. последователи в Instagram.

  Подобна кампания е пример, че инфлуенсър маркетингът играе все по-голяма роля в туристическия бранш. Авторът на Outside Magazine, Grayson Schaffer, го описва като “култура, която променя начина, по който хората пътуват и планират пътуванията си”.

Инфлуенсър маркетинг кампании в индустрията
  Модната индустрия, наред с beauty бранша, са едни от сферите, извличащи огромни ползи от използването на инфлуенсър маркетинг.

  Всъщност партньорството с влиятелни личности с цел популяризиране на конкретни продукти за красота не е новост. Още през 1950 г. Мерилин Монро е била неоспорим beauty инфлуенсър на цяло едно поколение. Почитателите й са се интересували от нейните любими продукти и методите, чрез които постига безупречния си външен вид.

  Десетилетия по-късно, с нарастването на ролята на социалните мрежи, брандовете осъзнават истинския потенциал на инфлуенсър маркетинга. Сред тенденциите в beauty индустрията е и създаването на собствени брандове от самите инфлуенсъри. Веднъж спечелили доверието на аудиторията си, практически инфлуенсърите притежават готова база лоялни клиенти. Брандове като Huda Beauty, Kylie Cosmetics, Fenty Beauty и Kat Von D смело конкурират лидерите в бранша.

  Huda Kattan е makeup артист и блогър, превръщайки страстта си в бизнес, стартирайки beauty империя през 2013 г., чиито продукти са използвани, дори от Kim Kardashian. Huda Kattan има над 35 млн. последователи в Instagram, а брандът й - над 5 млн. Тя присъства на 37-мо място в списъка на Forbes “America’s Richest Self-Made Women”.

Инфлуенсър кампания - агенция

  Beauty индустрията далеч не единствената, в която се прилагат умело практиките от инфлуенсър маркетинга. Дори фармацевтичните компании използват инфлуенсър кампании, когато се стремят да промотират нов продукт или да увеличат доверието на клиентите. Факт е, че потребителите продължават да търсят съвети от всевъзможни интернет източници, когато става въпрос за здравословни проблеми. Точно затова някои компании в индустрията намират за ефективно да си партнират с инфлуенсъри, за да спечелят доверие.

  Един от най-важните аспекти при всяка рекламна кампания, особено в този бранш, е внимателната селекция на инфлуенсъри, на които потребителите гласуват нужното доверие.

  Интересен е примерът с американското лекарство против сутрешно гадене при бременни - Diclegis. През 2015 г. компанията решава да си партнира с известната онлайн личност Ким Кардашиян, за да промотира таблетките си за бременни. Кампанията обаче е посрещната с критика и негативни отзиви. Причината е, че Кардашиян няма компетенции в сферата и не е представила на потребителите страничните ефекти от използването на продукта. Това води дори до намеса на Агенцията за контрол на храните и лекарствата в САЩ, а репутацията на бранда е поставена под въпрос.

Инфлуенсър кампании на брандове

  От предимствата на инфлуенсър маркетинга се възползват и някои от големите имена в хранителната индустрия в САЩ. През 2016 г. “M&M” стартира кампания, с която предизвиква потребителите да решат кой да е новият вкус на бранда - Honey Nut, Chili Nut или Coffee Nut. Кампанията, в която са включени над 20 инфлуенсъра, генерира над 269 милиона импресии в социалните мрежи и над 1 милион гласувания, като вкусът-победител става Coffee Nut.

Още примери за оригинални подходи в инфлуенсър маркетинга, може да прочетеш в “Инфлуенсър кампания с кауза - Olay и #FaceAnything”.