Ако сте си мислили, че социалните мрежи вече няма с какво да ни изненадат и впечатлят, то една нова платформа отскоро заема достойно място сред лидерите в бранша. Musical.ly се превърна в хит, откроявайки се със свежата си концепция, а именно мобилно приложение за създаване на кратки музикални клипове и предаване на живо. Точно това грабва вниманието на тийнейджърите, които са и основната аудитория на сензационната социална мрежа, която стартира през 2014 г.

Към днешна дата в Musical.ly се публикуват по 13 млн. видеа ежедневно, а платформата се е превърнала в перфектен инкубатор за инфлуенсъри, чиито последователи са основно деца.

Таргетът на Musical.ly са основно подрастващите между 13 и 18 г.. Потребителите (наречени Musers) имат възможност да правят lip-sync, да танцуват и да създават забавни скечове на фона на популярна музика, а след това да ги споделят с приятели в платформата.

Musical.ly има предварително подписани споразумения с музикалните лейбъли, за да се използват легално въпросните песни.

Към септември 2017 г., музикалното приложение вече има над 200 млн. потребители.

Musical.ly и новото поколение инфлуенсъри

Как Musical.ly заслужи мястото си сред най-популярните социални мрежи за изминалите няколко години?

  • Един от факторите, на които се дължи успехът на платформата сред подрастващите, е изцяло мобилната ориентираност на Musical.ly. Мобилното приложение няма официална уеб платформа и ако искаш да го разгледаш през компютъра си, може да използваш сайта Musically ViewerСоциалните мрежи, които се фокусират върху мобилните версии, лесно придобиват влияние сред младите потребители, тъй като днешните тийнейджъри предпочитат да извършват всичко през смартфоните си. И ако родителите им избират desktop версиите и залагат главно на добре познатия Facebook, то новото поколение е привлечено от още по-лесните и бързи за използване мобилни приложения като Musical.ly.
  • Осъзнаването на потребността на младите да създават оригинално и забавно съдържание, е другото предимство, което изстреля Musical.ly на върха. Да бъдеш creator в интернет пространството, днес се е превърнало в един от приоритетите за поколението Z. И музикалното приложение удовлетворява тази поребност, като се откроява от традиционните видео платформи, с това, че има опция за lip-sync и добавяне на различни ефекти.
  • Ако целта ти е да привлечеш вниманието на тийнейджърите, трябва да знаеш какво ги вълнува най-много - не само да създават съдържание, но и да получават такова, при това - по лесен за възприемане начин, а именно - чрез кратко видео. В случая - 15 секунди явно са точната доза забавление.
  • Musical.ly платформата е разработена и с идеята за възможно най-удобно споделяне на съдържанието с други социални мрежи, като Instagram и YouTube.

Musical.ly таргетира главно младите хора

Musical.ly позволява изтеглянето на допълнителна опция към приложението, за предаване на живо - Live.ly.

Любопитна за музикалната платформа е възможността, ако потребителите харесват нечие “изпълнение” в Live.ly, да платят на т.н. Muser виртуален “бакшиш” (в случая емоджи), с реални пари.

Музикалното приложение не е любимо само на тийнейджърите, но и на някои от популярните музикални звезди на световната сцена, като Ariana Grande, Selena Gomez и Gwen Stefani.

75% от потребителите на Musical.ly са момичета, а 54% са на възраст между 13 и 24 години. Много от инфлуенсърите, сдобили се със слава, благодарение на музикалната палтформа, вече са влиятелни лица и в останалите социални мрежи.

Кои са някои от най-популярните инфлуенсъри в Musical.ly?

 

Двете близначки от Германия имат аудитория от над 28 млн. фена и вече могат гордо да се нарекат fashion инфлуенсъри със собствена модна линия и милиони последователи в Instagram. Те са едни от най-популярните тийнейджъри в мрежата в момента, а славата си дължат на забавните музикални клипове.

С над 26 млн. последователи, 18-годишната Ariel е сред най-известните Musers в Musical.ly. Тя е носител на Teen Choice Award за "Choice Muser" за 2016 и 2017 г., като е включена в списъка на Forbes за топ entertainment инфлуенсъри за 2017 г. Ariel си партнира и с различни световни брандове, в това число и с CocaCola за кампанията #ShareACoke.

16-годишната американска тийнейджърка Loren Gray е интернет звезда не само в Musical.ly (25.7 млн. последователи), но и в Instagram и YouTubе. Loren е актриса, музикант и модел с фотосесии за Teen Vogue и Seventeen.

Новата социална мрежа Musical.ly и популярните инфлуенсъри в нея

Според Marco Hansell, създател на инфлуенсър агенцията Speakr, това, което прави Musical.ly атрактивна платформа, е че тя окуражава младите хора да експериментират с креативно видео съдържание и да разберат какво би допаднало на аудиторията, преди да “преминат” към топ социални мрежи като Instagram и YouTube.

Hansell смята, че следващото поколение инфлуенсъри, най-вероятно ще стартират от Musical.ly.

Не само Musical.ly обаче ще бъде тренд през тази година, вижте и останалите тенденции в Инфлуенсър Маркетинга през 2018 г..

 

Тази статия е обект на авторско право.