Източник: SpunOut.ie

Да привлечеш вниманието на потребителите с оригиналност, в днешно време, е трудно. Поне така смятат повечето брандове. Потребителите са пренаситени. От оригинални послания, свежи опаковки, „уникални“ марки и „неустоими“ предложения. Телевизионните реклами вече не могат да се похвалят с влиянието, което имаха преди десетилетия. Не и когато в играта влиза един нов играч - онлайн светът.

Еволюцията на социалните медии и постоянно изменящите се клиентски предпочитания, създадоха множество предизвикателства пред маркетолозите. Като започнем от ad блокерите, които са истински бич за рекламодателите, и стигнем до намaлялата популярност на традиционната медия. Всички тези променливи изискват незабавни мерки, от страна на бизнеса. Мерки, които ефективно се борят с конкуренцията, но и не се „натрапват“ на потребителите. Или казано по друг начин – предоставяне на желано съдържание от „достоверни източници“.

Какво е инфлуенсър маркетинг?

Източник: Money Inc

Инфлуенсър маркетингът е начин да въздействаш на хората, като използваш влиятелни личности в интернет.

Брандовете си партнират с тези известни онлайн лица, за да засилят доверието в марката си и да я направят още по-популярна сред потенциалните клиенти.

Печелившата рецепта се състои в препоръчването/споменаването („маркетинг от уста на уста“) на даден продукт от популярен човек в онлайн средите. Когато това се прави чрез „правилния“ канал, стигащ до „правилната“ таргет група, то мисията е изпълнена!

Какво получава в замяна инфлуенсърът? Най-често брандовете се отблагодаряват с парична компенсация или такава под формата на продукти.

Интересното е, че инфлуенсър маркетингът е еволюирал в такъв съвсем естествено. Блогърите с огромна популярност в интернет, благодарение само и единствено на себе си, са открили, че хилядите им фенове могат да носят нещо повече от лично удовлетворение. А именно – допълнителни приходи. Така тази индивидуална потребност се сблъсква с желанието на търговците да повишат осведомеността за марката си. Резултатът е революционна колаборация в дигиталния маркетинг.

Според проучване на eMarketer, 85% от търговците в световен мащаб, ще осъществят минимум една инфлуенсър кампания през 2017 г.

Защо инфлуенсър маркетингът е уникален?

 

Източник: Oberlo

Предимството на този аспект от дигиталния маркетинг е фактът, че социалните медии (и интернет достъпът) дават възможност на всеки да изрази мнението си свободно. Ако умее да споделя увлекателно съдържание, привличащо хората, то значи е на път да се превърне в инфлуенсър. Точно с такива личности се опитват да работят брандовете. Именно чрез тази стратегия се избягват, в голяма степен, скептицизма и недоверието, които срещат директните рекламни съобщения.

71% от потребителите са по-склонни да направят покупка, въз основа на препоръки в социалните медии.

Как работи инфлуенсър маркетингът?

Първата стъпка за един бранд, който се насочва към инфлуенсър маркетинг, е не търсенето на популярни хора в мрежата, а дефинирането на таргет аудиторията на продукта, на нейните изисквания и потребности. Или иначе казано – кои са потенциалните клиенти на марката? Какво харесват те в мрежата? Кого следват в социалните медии и защо?

Когато един бизнес е наясно с тези критични за успеха му фактори, започва „ровенето“ из мрежата за инфлуенсъри. Или блогъри и известни личности, които да са релевантни към мисията на бранда. Тоест, ако популяризираш бебешки дрешки, по-добре да си сътрудничиш с майка, която дава полезни съвети за майчинството, отколкото с бюти влогър на 17 г.

По този начин, в очите на аудиторията, предлагането на продукт изглежда „по-огранично“, отколкото при традиционните реклами.

 

Истината е, че сътрудничеството с известни личности не е нещо ново за бизнеса, но за разлика от традиционните медии, инфлуенсър маркетингът се осъществява чрез „обикновения човек“. Благодарение на последователите си в социалните мрежи и влиянието, което има, инфлуенсърът е способен да дава препоръки за даден продукт. А дори и „непринудено“ да го описва като част от ежедневието си.

Защо инфлуенсър маркетингът е толкова ефективен?

Източник: securityintelligence.com

Защото, за да повлияеш на една личност най-силно, трябва да използваш друга личност.

57% от компаниите в сферата на модата и красотата, използват инфлуенсъри за маркетинговите си стратегии. Други допълнителни 21% от бизнеса планират да приложат тази тактика в кампаниите си през 2017 г.

Инфлуенсър маркетингът често се съчетава с маркетинга на съдържанието (content marketing) и със social media маркетинг.

Малки и големи компании, B2B или B2C ориентирани - всички те търсят сродната душа на бранда си, за да си осигурят дългосрочен източник на влияние.

Днес, инфлуенсър маркетингът е един от най-ефективните способи на брандовете в дигиталния свят.

Тази статия е обект на авторско право.