Инфлуенсър маркетингът не е нещо ново - отдавна брандовете използват популярни личности в обществото, за да промотират услугите и продуктите си. Развитието на социалните мрежи даде възможност за поява на различни типове инфлуенсъри - от beauty гурута до кулинарни ентусиасти и модни диктатори. Все по-приемливо е и използването на социални мрежи от деца и тийнейджъри. Много от малчуганите създават собствени YouTube канали и започват да публикуват видео съдържание. Така се оказва, че е възможно именно най-младите онлайн потребители да се превърнат в новите влиятелни личности.

Какво може да се твърди със сигурност за децата инфлуенсъри?

Те печелят лесно любовта на аудиторията и онлайн потребителите лесно  се припознават в тях. Например децата, които следят тийнейджъри инфлуенсъри, споделящи всичко за трудностите в тази възраст и за ученическите неволи.

За да бъде успешна инфлуенсър маркетинг кампанията на един бранд, таргет аудиторията не само трябва да хареса инфлуенсъра, който промотира продукта, но и да успее да се припознае в него.

Големи компании от различни индустрии, като Target и CoverGirl, се обръщат именно към деца инфлуенсъри в социалните мрежи, за да промотират продуктите си.

Американската верига Target е една от компаниите, които си сътрудничат успешно с деца инфлуенсъри, като 16-годишната Loren Gray. Тийнейджърката стана популярна, благодарение на активното си присъствие в Musical.ly. Днес Loren има собствен YouTube канал и стартира музикална кариера, а в Instagram я следват над 15 милиона потребители.

YouTube определено е сред най-използваните платформи от децата, главно заради факта, че е базирана на видео съдържание. Именно YouTube е онлайн пространството, генериращо млади инфлуенсъри. Тийнейджърите гледат с интерес видеата на младите YouTube инфлуенсъри и е по-вероятно да се вслушат в тях за препоръки, отколкото в телевизионните “звезди”.

Един от известните ютубъри деца в “EthanGamer” - 12-годишно момче, което с над 2 млн абонати във видео канала си. Тийнейджърът публикува видеа как играе Minecraft, Roblox и други от любимите си игри.


Ryan Toys Review също е сред популярните деца инфлуенсъри, стартирали именно от YouTube. 6-годишното момче се вдъхновява да създаде видео канал за ревюта на детски играчки, гледайки други такива видеа още от 3-годишен. През 2017 г. Ryan е в списъка на Forbes Magazine за най-високоплатени YouTube предприемачи на годината. Днес малкият ютубър има и собствен бранд играчки и детски дрехи.

Едни от популярните деца инфлуенсъри в Instagram са Stella and Blaise - брат и сестра с над 66 хиляди последователи в профила си. Те вземат участие в американската кампания “GotMilk?”, целяща да насърчи консумирането на повече мляко.

Трябва да се отбележи и решаващата роля и участие на родителите в партньорствата на тези млади инфлуенсъри. Докато децата представят по свой индивидуален начин любимите си продукти, родителите са онези, които менажират всичко зад кулисите.

Запознай се и с някои от най-забавните семейства в YouTube.