През 2017 г. маркетинг индустрията няма как да не отбележи факта, че брандовете инвестират все повече време и ресурси в инфлуенсъри.

Това означава, че бизнесите осъзнават важността на инфлуенсър маркетинга и необходимостта от нов подход към потребителите.

Все още обаче има хора, които си задават въпроса: Как точно инфлуенсърите помагат на брандовете?

С огромния си брой последователи, блогърите предлагат достигане на по-голяма аудитория за съответния бранд. Това предимство привлича като магнит малки и големи компании, но то далеч не е единственият плюс на влиятелните хора в мрежата.

АВТЕНТИЧНОСТ

Споделянето на автентични истории, или “Storytelling”, е явлението, което покорява малки и големи. Инфлуенсърите използват този похват, за да повлияят на феновете си и да ги ангажират емоционално.

71.2% от инфлуенсърите, смятат, че именно техните чувство за хумор и искреност, са ключът към лоялността на феновете.

Затова влиятелните блогъри са толкова успешни, създавайки автентични истории, за да представят бранда на последователите си. Точно тази автентичност поддържа ангажирана аудиторията, дори и при  промотиране на продукт. А веднъж ангажирани, потребителите много по-лесно могат да бъдат превърнати в клиенти на марката.

„Основното предимство на инфлуенсър маркетинга - автентичните истории, споделяни на последователите.“

Или с други думи - когато един бизнес иска да отправи рекламно съобщение, то той го прави чрез влиятелна личност. Целта е инфлуенсърът да придаде уникален щрих на съобщението и да го направи емоционално ангажиращо.

Резултатите от кампании сочат, че инфлуенсърите са способни да подобрят нагласата на потребителите към марката. Според проучване, инфлуенсър кампаниите, продължаващи повече от 2 седмици, увеличават с 8.73% позитивното отношение към бранда.

За да се стигне до подобен успех, една от тайните е инвестирането в инфлуенсъри, които истински вярват в бранда и продукта, който промотират. Така позивитната нагласа се пренася много по-лесно върху потребителя.

КАКВИ СА ОСТАНАЛИТЕ ПРЕДИМСТВА, КОИТО САМО ИНФЛУЕНСЪРИТЕ МОГАТ ДА ПРЕДЛОЖАТ НА БИЗНЕСА?

  • Инфлуенсър кампаниите водят до по-висока възвръщаемост на инвестицията, в сравнение с останалите дигитални канали за комуникация - споделянията в социалните мрежи, увеличените последователи и положителната нагласа към бранда са част от индикаторите за реалната възвръщаемост.

  • Инфлуенсърът се превръща в лице на марката - когато бизнесът си партнира с влиятелни онлайн лица, те стават аналог на самия бранд или продукт. Реалните личности, стоящи зад марката, се свързват с хората на едно по-лично ниво, за разлика от стандартните рекламни съобщения. Трябва да се отбележи и че влогърите и блогърите в мрежата са далеч по-релевантни на потребителите, в сравнение с лицата от шоубизнеса.

  • Достигане на правилната таргетирана аудитория - поредният плюс, който брандовете забелязват при кампаниите с инфлуенсъри - съобщението достига до потенциалните потребители напълно естествено и без да се натрапва. Повечето рекламни кампании не могат да се “похвалят” с такова предимство. Истината е, че традиционните реклами в интернет са застрашени от технологии като “AdBlock”, а хората все по-често прибягват до блокиране на всякакви реклами, докато сърфират в мрежата. Това се оказва предизвикателство за дигиталния маркетинг, но брандовете имат скрито оръжие, именно в лицето на инфлуенсърите.

Различните ниши, в които са специализирани влогърите - от гейминг до кулинария - създават възможност за абсолютно релевантно послание към заинтересованите фенове. Как обаче брандът да избере точния инфлуенсър и да бъде сигурен, че посланието му ще стигне до желаната аудитория?

Отговорът е с подробни проучвания за сферата на инфлуенсъра, ангажираността на последователите и техните интереси. Ако мисията на блогъра съвпада с тази на бранда, то тактиката ще бъде печеливша.

За да разберат всичко това, бизнесите се доверяват на инфлуенсър агенции, които са тясно специализирани в откриването на най-подходящия блогър/влогър. Детайлното познаване на най-влиятелните онлайн лица прави възможно свързването им с релевантен на тях бранд и оптимизиране на цялостната кампания.

 

Тази статия е обект на авторско право.