Twitch е лайв стрийминг платформа, която се фокусира главно върху излъчването на живо на видео игри. Платформата за разпространение на видео в реално време стартира през 2011 г. и се превръща в общност, в която играчите излъчват, гледат и обсъждат любимите си видео игри. Twitch е създаден, за да обединява хора с общи интереси и да ги ангажира с чатове на живо и опция за абонамент.

Към май 2018 г. Twitch има 2,2 милиона потребители, излъчващи игри на месец. С 15 милиона активни потребители на ден, платформата постепенно генерира, така наречените топ стриймъри, чиито видеа се гледат от милиони хора. Twitch не само дава възможност на зрителите за забавление, но и осигурява на най-гледаните играчи реални доходи. Twitch стриймърите печелят определена част от абонаментната такса, която варира между 2,5-3 долара на абонат. Като успоредно с това, гейминг инфлуенсърите получават приходи и от спонсорство.

И за разлика от социални мрежи като Facebook и Instagram, в Twitch съдържанието не се подчинява на “перфектната визия”, основно защото се излъчва на момента. Прекарвайки часове пред камера, играчите в платформата трудно могат да “манипулират” определено поведение, затова изглеждат истински и неподправени. Аудиторията в Twitch оценява тази автентичност и за да бъдат промотирани брандове в съдържанието, то те трябва представени такива, каквито са.

Инфлуенсър маркетинг - платформа Twitch

Кои са някои от топ стриймърите в Twitch?

Jaryd Lazar, или summit1g, е познат от стриймване на Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) и Fortnite. Интересен факт е, че за 27-годишният Jaryd Lazar това е почти работа на пълен работен ден - той прекарва почти 35 часа седмично в стриймване на видео игри.

Riot Games е американска компания за видео игри и организатор на шампионати. Компанията използва Twitch канала си за стриймване на шампионата и има над 3 милиона последователи.

Imaqtpie е геймър с над 2,5 милиона последователи в платформата, като той е активен и в социалните мрежи Twitter и Facebook.

Tom Cassell е познат в YouTube и Twitch като Syndicate. Неговият канал TheSyndicateProject, с над 2 милиона последователи, е третият най-популярен в платформата, а Tom Cassell държи рекорда за първия човек, получил 1 милион последователи в Twitch - през август 2014 г.

Michael Grzesiek е известен с прозвището Shroud в Twitch и е професионален играч на Counter-Strike, с над 5 милиона последователи. Той е един от най-известните играчи, а основните игри, които излъчва са PUBG, H1Z1, Tom Clancy's The Division, The Culling, Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO).

LIRIK, или Saqib Zahid,  е сред водещите инфлуенсъри в Twitch. Понякога той стриймва по 6 часа на ден, 6 дни в седмицата, като почти никога не показва реалното си име. Заради лоялните си последователи, инфлуенсърът има редица партньорства с брандове. Едно, от които е с Ubisoft, които за да промотират видео играта Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege,  създават стрийминг на живо, в който LIRIK освен с игра, ангажира аудиторията, чрез live чата на Twitch. По време на стрийминга, Saqib Zahid демонстрира детайлите на играта и отговаря на някои от въпросите на зрителите, като генерира автентично спонсорирано съдържание, което носи предимства както за него самия, така и за Ubisoft.

Ако и ти имаш интерес към гейминг индустрията, препоръчваме ти да разгледаш оригиналните кампании с инфлуенсъри на популярните  мобилни игри.