При планирането на инфлуенсър маркетинг кампании винаги възникват много въпроси - кои инфлуенсъри са най-подходящи, колко бюджет е необходим, кой вид съдържание ще бъде най-успешно и кои са възможните начини за измерване на резултатите?

Това, което често остава недоизяснено обаче, е на коя платформа е най-добре да се позиционира кампанията.

Кои са най-популярните платформи за инфлуенсър маркетинг?

Според проучване на MediaKix,  най-популярните платформи за инфлуенсър маркетинг са:

  1. Instagram
  2. YouTube
  3. Facebook
  4. Блог

От резултатите става ясно, че в момента към Instagram има най-голям интерес - както от страна на инфлуенсърите, така и от страна на брандовете.

Популярността на платформата обаче не винаги е определяща. При избор на основна социална мрежа за инфлуенсър маркетинг кампания, е необходимо да се вземат предвид много други фактори.

Затова нека заедно разгледаме основните характеристики на популярните социални мрежи и в какво са най-добри те:

  • Instagram

Аудиторията на Instagram е съставена предимно от милениали, силно присъствие имат  и представители на Генерация Z и Генерация X.

Характеристики - Публикуването в Instagram предполага красиво и впечатляващо съдържание под формата на снимки или видеа. Постовете в платформата позволяват на инфлуенсъра да представи спонсорираното съдържание по начин, който е далеч от простото изреждане на линкове или промотиране на кодове за отстъпки.

Опцията за сторита дава допълнителна автентичност и интерактивност, която печели на своя страна много от потребителите.

  1. YouTube

Аудиторията на YouTube се състои най-често от представители на възрастовата група от 18 до 34 години.

Характеристики -  YouTube има едно основно предимство - дългото съдържание. Повечето от най-успешните  влогъри публикуват видеа, които са дълги над 10 минути, тъй като алгоритъмът на платформата го изисква.

Това е много добра новина за брандовете, които искат продуктът или услугата, които предлагат (и техните предимства) да бъдат представени в дълбочина и детайл. YouTube видеото предразполага и към разказване на истории - креативното преплитане на спонсорирания продукт с интересен сюжет, е печеливша тактика за много брандове.

  1. Facebook

Аудитория - със своите впечатляващи 2,2 милиарда потребители, Facebook несъмнено има най-широката аудитория от всички социални мрежи. Въпреки че някои от най-младите потребители (напр. Генерация Z) са започнали постепенно да се отдръпват от платформата, чрез нея е възможно да бъдат достигнати почти всички възрастови групи.

Характеристики - Въпреки че играят второстепенна роля в онлайн присъствието на повечето инфлуенсъри, техните Facebook страници успешно могат да бъдат използвани за насочване на допълнителен трафик към случващите се маркетинг кампании.

Силен инструмент на Facebook е и видеото на живо. На тази платформа то е гледано три пъти по-дълго в сравнение с другите социални мрежи. Това дава на брандовете добри възможности да се представят по автентичен и запомнящ се начин.

  1. Блог

Аудитория - активни читатели на блоговете традиционно са по-възрастните потребители - във възрастова група 25-49 години.

Характеристики - подобно на YouTube видеата, блоговете са подходящи за разказвателно и детайлно описание на продукти и услуги. В една статия може надлежно да бъде представено всяко едно от предимствата на дадена марка, както и ясно да бъде предадено нейното послание.

 

A ако искаш да знаеш повече за развитието на дигиталния маркетинг, може да прочетеш “Как инфлуенсър маркетингът променя индустриите”.



Източник: mediakix.com