Това, което отличава YouTube от повечето други социални мрежи, е бутонът “dislike”. С него потребителите могат да изразят недоволството си от дадено публикувано съдържание - нещо, което много хора държат да се въведе и в другите платформи. И докато повечето видеа на платформата поддържат харесванията и нехаресванията си в съотношение 90% (за всеки 9 харесвания има 1 нехаресване), има видеа, при които това не е точно така.

Кои са петте видеа в YouTube, които са успели да съберат най-много негативни реакции, прочетете в статията.

Нехаресвания: 16 млн.

Дата на публикуване: 06.12.2018

На първо място в класацията се нарежда: “YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind”.

Youtube Rewind предизвика недоволство в края на миналата година, когато очакванията на YouTube феновете за видеото не бяха оправдани. 

Rewind сериите, продуцирани и публикувани от официалния канал на YouTube, са създадени с цел да отпразнуват всичко, което се е случило на платформата през изминалата година. От забавни мемета до любими YouTuber-и и популярни предизвикателства, и с подкрепата на YouTube, тези видеа съдържат в себе си рецептата за успех на платформата.

За съжаление, това не се оказа вярно за “YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind”. Зрителите се отдръпнаха заради липсата на някои от най-обичаните лица на YouTube, представянето на теми и хора, които не представят истинското лице на платформата, както и заради несполучливия сценарий на видеото.

Нехаресвания: 10 млн

Дата на публикуване: 19.02.2010 г.

Най-дългогодишният притежател на титлата “най-нехаресвано видео” е Джъстин Бийбър. Музикалният клип към песента “Baby” на тогава 14-годишният изпълнител, става жертва на едни от първите масови “dislike” атаки. 

А защо видеото е толкова нехаресвано от широката публика? Точният отговор е - няма конкретна причина. Клипът е добре заснет, има много танци, музика, главно действащо лице е една от най-големите музикални звезди. Но въпреки всичко това dislike-овете продължават да се трупат.

Според някои това се случва заради самата песен - хората не харесват припевът, който през 2010 г. звучеше навсякъде и оставаше дълго в съзнанието, според други - причината се крие в самия Джъстин и неговото поведение.

Нехаресвания: 4,2 млн.

Дата на публикуване: 30.05.2017 г.

Един от най-популярните влогъри в YouTube в момента - Джейк Пол, успя да си навлече гнева на YouTube феновете с песента “It’s Everyday Bro”. 

Главен фактор за недоволството е не особено добрият текст на песента, нейното лошо изпълнение и арогантното държание на нейните изпълнители. Скъпите коли, луксозните имоти и вещи, както и тяхното надменно демонстриране, станаха причина по-голямата част от онлайн пространството да натиснат бутона “не харесвам”.

Джейк Пол и неговия по-голям брат Логан са двамата влогъри, които хората обичат да мразят - лошите им публични постъпки следват една след друга, но това не пречи на аудиторията им да продължи да расте със завидна скорост.

Нехаресвания: 4 млн.

Дата на публикуване: 24.12.2016 г.

Dislike-oвете могат да бъдат и хубаво нещо за едно видео - в случай, че те са постигнати нарочно. В навечерието на Коледа през 2016 г., Pewdiepie - най-големият YouTuber на платформата, публикува видео, в което моли своите последователи да кликнат “палец надолу”. 

“Колкото повече нехаресвания, толкова повече власт” - това заявява Феликс в шеговития си скеч. В него той дава примери за хора, спечелили популярност, заради своите несполучливи видеа - Ребека Блек (за песента Friday), Джъстин Бийбър (Baby) и т.н. Предизвикателството му към последователите да съберат 1 милион нехаресвания на това видео надхвърля очакванията и днес то се намира на 4 място в тази класация.

Нехаресвания: 3,9 млн.

Дата на публикуване: 12.01.2017 г.

Подобно песента “Baby” на Джъстин Бийбър, “Despacito” има навикът да се върти за дълго време в съзнанието на всеки, който я чуе. Песента продължава да звучи от много места и до ден днешен и затова не е изненада, че държи първото място за най-много гледания в YouTube - цели 6,3 млрд. гледания. 

Огромната популярност на видеото предполага и много негативни реакции от аудиторията - бутонът “не харесвам” е натиснат почти 4 милиона пъти, което я нарежда на 5-то място в тази класация.

Ако искате да разберете още за света на YouTube, тук можете да прочетете за най-странните YouTube канали.