Топ 30 най-популярни българи онлайн: какви са тенденциите?

Топ 30 най-популярни българи онлайн: какви са тенденциите?

Кой е най-предпочитанят вид съдържание в социалните мрежи в момента и има ли изпитана рецепта за успех. На тези и други въпроси отговаряме в статията.

Published: преди 3 месеца

Кои българи са водещите лица в най-популярните социални мрежи в момента? Кой вид съдържание е най-предпочитано? Каква е рецептата за успех и въобще съществува ли такава?

Класацията топ 30 българи в социалните мрежи се изготвя от екипа на Influencer.bg по запитване от предаването “Преди обед” по bTV. Тя включва хора, които имат българска националност и са подредени на база броя последователи, които имат. Статистиките се обновяват всяка седмица, давайки ни възможност да погледнем цялостната картина и да си направим необходимите изводи за българското онлайн пространство. В тази статия ще ви представим всичко най-интересно, на което сме попаднали, за периода 2-ри септември 2020 г. - 17-ти февруари 2021 г.

Гледайте рубриката "Влиятелните" всеки понеделник по bTV в предаването "Преди Обед", където водещата Деси Стоянова разговаря с хора от класацията.

Instagram 

За да расте последователската ти база в Instagram, е нужно много постоянство и труд. Именно затова това е платформата, в която се наблюдава най-малко движение в броя последователи на инфлуенсърите. От началото на класацията за Instagram до сега, в продължение на 23 седмици, почти няма промяна в хората, които заемат първите места - без особени размествания или изненадващи скокове.

А какви са хората, които са най-популярни в българския Instagram? Отговорът може да бъде синтезиран до едно изречение - българи, които са разпознаваеми предимно извън страната. Разбираме го от върха на класацията, който се държи от Нина Добрев с цели 22 милиона последователи - актриса с български корени, израснала в Канада и станала световно популярна, благодарение на участието си в сериала “Дневниците на вампира”.

Следвана е от Лазар Ангелов - фитнес гуру, който също има последователска база, предимно извън България. На трето място пък е Филип Киркоров - който е популярен предимно в Русия.

Сферите, в които се развиват топ инфлуенсърите в Instagram са: спорт, музика (предимно поп-фолк), мода и грим.

От септември 2020 година до февруари 2021 година с най-много нови последователи са се сдобили: Нина Добрев (1,7 милиона); Стефан Петров (72 хиляди); Димитър Бербатов (49 хиляди) и Александра Петканова (46 хиляди).

YouTube 

В YouTube наблюдаваме както установени лидери, така и канали, които бързо се катерят към върха. За целия разглеждан период водещите канали продължават да бъдат Denitslava Makeup (2,85 млн.),  Bodil40 (2,2 млн.) и The Clashers (951хил.). 

Има ли съдържание, което да обединява първите три канала? По-скоро не. От класацията можем да си направим извода, че хората в YouTube харесват разнообразието. Грим, гейминг, хумор, спорт, класации - това са някои от водещите теми на популярните канали. 

Класациите и “Топ 10” списъците са жанр, който е популярен не само в България, но и на световно ниво. И това е разбираемо - съдържанието е лесно за възприемане, често дава интересна и полезна информация, а е и доста забавно.

Най-популярни създатели на този вид съдържание в България са Слави Панайотов и Айде БГ. От началото на класацията Слави се е сдобил с още цели 105 хиляди абонати, а Айде БГ с 57 хиляди

Огромен растеж показват и канали като “Светът на Ванката”. От влизането си на 29-то място, само за 19 седмици каналът се изкачва до 17-то място и събира 93 хиляди нови абонати. Скеч комедията винаги е била силен жанр в света на YouTube и “Светът на Ванката” го показва вече няколко месеца.

С 47 хиляди последователи повече се оказва и “The Boxing Antelope”. Основна причина за това играе “Кървава луна” - поредица, чийто първи епизод дебютира в YouTube канала с цели 866 хил. гледания. Тук ставаме свидетели на феномена на онлайн сериалите - любими на тийнейджърската аудитория, която е и най-склонна да се ангажира с онлайн съдържание. 

Гейминг общността най-успешно е представенa от Kishko - за 23 седмици има цели 132 хиляди нови абонати (от 12-то до 9-то място). Видео игрите са особено популярни онлайн, като YouTube е една от основните платформи, на които те могат да се развиват. Интересното при гейминг инфлуенсърите е това, че те понякога могат и да запазят анонимността си, без това да попречи на популярността на видеата им. 

Такъв е случаят и със самия Kishko - феновете му познават само гласа му на фона на геймплей на подбрана игра, но това не се вижда като недостатък, съдейки по невероятния успех, който постига канала му.

Подобно на Instagram, в YouTube също най-популярни се оказват хората, които са разпознаваеми и в чужбина. От първите 5 места в класацията, само един говори и таргетира основно българи и това е Слави от The Clashers.

TikTok

Класацията за топ 30 българи в TikTok определено е най-динамична. Това се дължи предимно на начина, по който е устроен алгоритъмът на приложението - всеки профил, може да избухне по всяко време, стига поне едно негово видео да е достатъчно впечатляващо и ангажиращо.

За разлика от другите две разгледани социални мрежи, тук водещите инфлуенсъри създават предимно съдържание на български език - отново благодарение на алгоритъма, който често показва видеа на потребители, които се намират в една и съща държава.

Жанровете, които се харесват най-много на аудиторията трудно могат да бъдат определени. Често срещано разбиране е, че в TikTok имат място предимно танците. Но нашата класация показва друго - освен тях можем да открием и хумор, изкуство, грим, акробатични номера, шеги и още много. 

Един от профилите, показали най-голям растеж по време на класацията е този на Димитър Стойков. Той влиза на 20 място и само за 15 седмици се изкачва до 7-мо - с 259 хиляди нови последователи. Постига го с видеа, които умело се възползват от всеки един нов популярен тренд в TikTok, достигайки по този начин публика, която е много по-широка от българската.

Само за 5 седмици пък Blair Walnuts успява да се сдобие с нови 528 хиляди последователи. Освен че има международна публика и видеа, които са на английски език, Блеър дължи огромния си успех в TikTok на специфичното си чувство за хумор. Прикрито саркастичният ѝ подход кара последователите ѝ да се чувстват като част от огромна шега между приятели, което пък създава интерес и в хората, които за първи път виждат видеата ѝ.

Разбира се, и танците в българското TikTok пространство няма как да бъдат забравени. Сузи и Рени, две близначки, които създават впечатляващи хореографии, могат да се похвалят с цели  216 хиляди нови последователи за периода от 23 седмици.

Джордан Кемпф, 18-годишно момиче, израснало в Стара Загора и осиновено от американско семейство, продължава да привлича вниманието на стотици хора с видеата си, заснети от дома ѝ в Мисури. Само за 13 седмици, тя се сдобива с цели 158 хиляди нови последователи, впечатлявайки ги с хумор, танци и много енергия.

Има двама души, които присъстват в класацията и на трите социални мрежи - това са Емил Конрад и Лазар Ангелов. 

Това са някои от основните изводи, които можем да си направим за българите в социалните мрежи. Ако искате да разгледате цялата класация, можете да го направите от тук и не забравяйте да следите рубриката “Влиятелните” всеки понеделник в “Преди обед”. 

А междувременно можете да я намерите и онлайн, ето няколко епизода, с които да започнете:

  • Димитър Стойков и ключът за успеха в TikTok - тук;
  • Гети Кехайова, която съчетава поставянето на рекорди със силно присъствие онлайн - тук;
  • Джордан Кемпф за пътя от Стара Загора до Мисури - тук;
  • Кристиан Танев и какво е да си популярен ютубър в България - тук;