YouTube инфлуенсърите и брандовете за мобилни игри създават едни от най-успешните инфлуенсър маркетинг кампании през последните години.

През 2017 г. мобилните игри са генерирали общи годишни приходи от 50.4 млрд. долара. С разширяването на гейминг индустрията, игрите отдавна вече не са предназначени само за тийнейджъри, пристрастени към конзолите си. Мобилните игри дават възможност на хора от различни възрасти да се забавляват, играейки навсякъде и по всяко време, благодарение на мобилните си устройства.

За да достигнат до потребителите, брандовете в сферата си партнират с едни от най-известните инфлуенсъри в социалните мрежи.

Вижте инфлуенсър кампаниите на мобилни игри, които пожънаха огромен успех и заслужават да бъдат пример за сполучлив дигитален маркетинг:

  • Walking Dead: No Man’s Land

Популярната мобилна игра  “Walking Dead: No Man’s Land”  е базирана на небезизвестния сериал “The Walking Dead”. Сюжетът на играта се концентрира върху постапокалиптичен свят, пълен със зомбита, с които играчите трябва да водят битки. Компанията, която стои зад играта е Next Games, а за да популяризира Walking Dead: No Man’s Land, през 2017 г. избира сътрудничество с едни от най-ярките YouTube персонажи - Anwar Jibawi, Hannah Stocking, Inanna Sarkis, Lele Pons и Rudy Mancuso.

Всеки от YouTube инфлуенсърите разработва собствено видео, промотиращо играта, а общият брой на абонатите в каналите на 5-те влогъра  е над 18 млн. души.

С над 10 млн. абонати в канала си, Lele Pons реализира едно от най-успешните видеа в кампанията, събрало над 13 млн гледания. Lele Pons е от влогърите, които създават кратки и хумористи видеа, които бързо стават популярни, заради неангажиращото си съдържание. Точно това е и основната причина, Next Games да я включат в кампанията със забавно видео - защото знаят, че Lele Pons е инфлуенсър, чиято аудитория обича комедийните скечове.

А един от факторите, видеото ѝ да стане толкова популярно, е сюжетът, който се върти около самата игра. Вместо да дава напътствия как се играе Walking Dead: No Man’s Land (което е честа практика при влогърите), Pons вплита акценти от играта в реална сюжетна линия и предизвиква интереса на милионите си последователи.

  • Monster Legends

Monster Legends е мобилна игра на средновековна тематика, която е разработена от Social Point Games. Играта е налична както в мобилна, така и в десктоп версия. И докато в играта, участниците се съревновават в битки с различните си “чудовища”, то Social Point Games решава да рекламира играта заедно с инфлуенсъра Mark Fischbach, по-известен като Markiplier - с над 20 млн абоната в канала си.



Влогърът създава типично за канала му видео, в което показва как се играе Monster Legends. Fischbach споделя, че една от причините да си партнира с бранда, е фактът, че получава пари, които ще дари за благотворителност.

87% от потребителите са по-склонни да се ориентират към бранд, свързан с благотворителност. Това означава, че, създавайки спонсорирано видео, което е част и от благотворителна инициатива, Mark Fischbach дава повече от една причина на хората да изтеглят Monster Legends.

  • Vainglory

Vainglory 5V5 е мобилна мултиплейър игра, създадена от Super Evil Megacorp. За да промотира успешно играта, компанията си колаборира с инфлуенсъра с най-много абонати в YouTube - PewDiePie.

С над 63 млн. aбоната, PewDiePie е стартирал в YouTube именно с геймърски видеа. За кампанията, влогърът се включва с видео в един от най-популярните формати “let’s play” -  това му позволява да играе заедно с други играчи, докато коментира играта и демонстрира различните тактики за действие.

Това, което трябва да се отбележи във видеото е, че влогърът не се впуска в обяснения за играта, а нагледно показва как се играе тя и какво могат да очакват потребители от  Vainglory 5V5. Към днешна дата видеото има над 2 млн. гледания.

  • Best Fiends

Мобилната игра Best Fiends е създадена през 2014 г. и наподобява Cаndy Crush, като целта е играчите да подреждат цветни фигурки по определен начин, за да се достигне следващо ниво. Инфлуенсър кампанията на развлекателната игра е с една от най-известните лайфстайл влогърки - Rachel Levin. С над 13 млн. абоната в канала си, Rachel създава забавно видео в типичен неин стил, като дори само заглавието “If Google Was On Summer Break” е достатъчно да привлече интереса на милионите ѝ последователи.



В хумористично видео, влогърката разиграва ситуация, в която Google е представен като човек - в случая самата Rachel Levin. Тя умело вмъква играта Best Friends в сюжета, като демонстрира как е прекалено заета да играе на мобилната игра, вместо да се ангажира с молбите и въпросите на хората.

Rachel Levin е изключително подходяща за промотиране на такъв тип игра по много причини, но най-вече заради публиката си. Нейните абонати не са типичните геймъри, а хора с различни интереси и на различни възрасти, които биха се увлекли да играят забавната Best Friends.  

Мобилните игри обаче не са единствените брандове, които осъществиха печеливши инфлуенсър кампании, вижте още кои компании си партнираха успешно с влогъри.

Тази статия е обект на авторско право.