Според проучване, проведено от The GO Group, през изминалата година потребителите са пътували значително повече, в сравнение с предходни години. 33% от анкетираните са заявили, че ще пътуват повече, както по бизнес, така и за удоволствие, през 2018 г.. За сравнение - през 2016 г., процентът на планиращите пътувания е бил 21%.  На какво се дължи това увеличение в пътуванията през изминалите 12 месеца? По-евтините самолетни билети със сигурност са спомогнали, но те не са единственият фактор, допринасящ за нарастването на ваканциите.

Каква е ролята на инфлуенсър маркетинга?

Освен че някои ги наричат wanderlust поколението, милениалите прекарват повече време в социалните мрежи от всяко друго поколение преди тях. Според проучване на Stackla, 70% от милениалите приемат публикациите в социалните мрежи и ревютата от приятели и семейство, като най-въздействащи за вземане на решение. Всичко това, наред с ефективността на инфлуенсър маркетинга, са сред главните причини за нарастващото влияние на travel инфлуенсърите.

Според  2017 Portrait of American Travelers, повече от една трета от пътуващите американци избират дестинация, базирана частично или основно на препоръки от социалните мрежи. А 58% от милениалите документират ваканциите си в профилите си в социалните мрежи. Това обяснява как някои туристически дестинации в последните години се превърнаха в популярни места за почивка. Такъв пример е Лисабон. Само преди десетилетие Португалия претърпяваше тежка финансова криза, а от 2011 г. насам столицата на страната е топ дестинация за чужденци. Според доклада на Airbnb “2018 Travel Trends”, Лисабон е на 10-то място в света сред градовете, които са с най-много туристически резервации. Друго място, което е сред най-тагваните локации в Instagram е Миконос - гръцкият остров отбелязва 173% увеличение на резервациите за първото полугодие на 2018 г., спрямо 2017 г.

Инфлуенсър маркетингът играе все по-голяма роля в туристическия бранш и в Ибиса, като понякога дори измества традиционните реклами по ефективност, по думите на директора на борда по туризъм в Ибиса.

Travel инфлуенсърите превръщат социална мрежа като Instagram от платформа, в която разглеждаш красиви снимки, в източник на ценни съвети за пътуване. Без значение, дали се интересуваш от идеална SPA почивка или опознаване на интересна култура отвъд океана, travel инфлуенсърите споделят подробности от първо лице. И ако допреди 10 години достоверен източник на информация бяха всевъзможни туристически сайтове и анонимни отзиви в мрежата, днес блоговете на пътешественици крият безценните travel guides. От travel блогърите можеш да разбереш кои са популярните летни дестинации тази година, кои са локациите с най-хубава (instagrammable) гледка и къде са истинските “местни” ресторанти. И без значение, дали публикациите им са спонсорирани от брандове или не, travel инфлуенсърите се превръщат в по-ефикасни от ТВ рекламите за промотиране на дестинации и услуги в туристическия бранш. И  е напълно възможно travel инфлуенсърите да са една от причините милениалите да предприемат повече пътувания през последните няколко години.

От своя страна, в стремежа си да привлекат повече последователи в социалните си мрежи и съответно - потенциални клиенти, редица хотели си сътрудничат с Instagram инфлуенсъри. Чрез публикациите си, travel инфлуенсърите не само вдъхновяват потребителите да пътуват и опознават нови места, но и генерират оригинално съдържание за хотели, заведения, онлайн приложения и авиолинии. Брандовете в туристическата индустрия предлагат на инфлуенсъри тестване на услугите им (удобствата им) срещу публикации в социалните мрежи. Забелязват се и все повече кампании под формата на събития, при които даден инфлуенсър е поканен от бранд да води workshop. Подобни събития привличат множество фенове, които посещават хотела или заведението, заради възможността да почерпят ценен опит от инфлуенсърите.

Влиянието на travel инфлуенсърите доказва, че милениалите в днешно време отдават повече внимание на това да изживяват страхотни неща, отколкото да ги притежават.


Разбери какво друго привлича интереса на младите хора в Instagram и как един музикален фестивал е магическата съставка за успешна инфлуенсър кампания.