Поради нарастващата роля на тийнейджърите като потребители, все повече рекламодатели търсят ефективни начини да стигнат до младото поколение Z. Днешният тийнейджър обаче трудно задържа вниманието си върху едно нещо и бързо се разсейва от постоянно  изникващите новости. А това прави още по-трудна задачата на маркетолозите - да привлекат и задържат интереса на подрастващите.

Инфлуенсър маркетингът предлага на брандовете нови и по-ефикасни начини за комуникация с целевата си аудитория. Инфлуенсър маркетингът използва силата на лидерите на мнение в социалните мрежи. И докато тийнейджърите малко по малко изоставят традиционните медии, инфлуенсър маркетингът се превръща в основна стратегия за достигането им.

Какво влияе на покупателните решения на тийнейджърите?

Инфлуенсър маркетинг и тийнейджъри

Факт е, че традиционните медии вече не са на фокус за подрастващите. Ако преди десетилетие телевизията беше основен източник на информация, то днес едва 36% от американските потребители между 13 и 24 г. плащат за традиционна телевизия, според проучване на Defy Media. В допълнение, телевизията става все по-неефикасен способ за реклама. Едва 18% от поколението Z и 25% от милениалите смятат, че покупателните им решения са силно повлияни от телевизионните реклами, сочи проучване на Deloitte.

Почти половината от поколението Z прекарва поне 10 часа дневно онлайн, а 85% научават за нови продукти от социалните мрежи, според Marketingcharts.com. Тези факти обаче не улесняват маркетолозите - подрастващите имат негативно отношение към изскачащите desktop реклами, а 31% от тийнейджърите използват софтуер за блокиране на рекламни съобщения, според Mediakix.

Затова инфлуенсър маркетингът е сред най-успешните методи за отправяне на послание до поколението Z. Чрез инфлуенсърите, маркетолозите успяват да интегрират съобщенията си по органичен начин в онлайн ежедневието на тийнейджърите. Рекламното съдържание се преплита със съдържанието на инфлуенсърите, които подрастващите са избрали да следват в интернет.

В същото време, 70% от тийнейджърите в YouTube казват, че се влияят повече от ютубъри, отколкото от знаменитости, според “The YouTube Generation Study”. Ютубърите, създавайки автентично съдържание, печелят доверието на младите потребители и в резултат на това, тийнейджърите са по-склонни да купят продукт, препоръчан им от инфлуенсър, отколкото от знаменитост.

До 2020 г. поколението Z в световен мащаб се очаква да достигне 2,56 милиарда души. Влиянието на тийнейджърите като потребители нараства, а фактът че много от тях все още не са изградили лоялност към брандове, е фактор, от който компаниите могат да се възползват. И инфлуенсър маркетингът е подходящата стратегия. Именно чрез него може да се насочи вниманието на децата към даден бранд, точно във възрастта, в която започват да изграждат собствени предпочитания, различни от тези на родителите си. Така инфлуенсърите помагат на брандовете да преодолеят предизвикателствата на маркетинга към тийнейджъри и да формират отрано потребителските нагласи на поколението Z, с помощта на впечатляващи онлайн кампании.