2017 е годината, в която инфлуенсър маркетингът е една от топ тенденциите в рекламния бранш.

Използването на влиятелни личности за маркетингови кампании, на практика не е новост за бизнеса. С масираното присъствие на социалните медии обаче, инфлуенсър маркетингът се възражда в една нова, по-усъвършенствана форма.

В сътрудничество с любимите на онлайн потребителите влогъри, брандовете инкорпорират по забавен и оригинален начин марката си. Директната реклама (такава, каквато я познаваме) е заменена с увлекателно съдържание, включващо по ненатрапчив начин продуктово позициониране.

Ако инфлуенсър маркетингът е изпълнен правилно (в това число релевантен инфлуенсър и автентично видео съдържание), то резултатите ще са повишена осведоменост за марката, изразяваща се в увеличение на продажбите. При този вид маркетингови кампании, разширяването на пазарния дял става успоредно с изграждането на лоялност към бранда. Тази лоялност е продиктувана от доверието, което потребителите имат в инфлуенсъра. Подобно доверие не съществува при традиционната реклама, тъй като добре познатите рекламни методи вече не само, че не са интерес за хората, но и се посрещат със скептицизъм.

Защо умните брандове инвестират в инфлуенсър маркетинг?

Източник: Adglow

  • Инфлуенсърите създават креативно съдържание и развиват медийни канали – всичко това води до органичен трафик и висока ангажираност на аудиторията.
  • Инфлуенсърите „притежават“ потребителите, към които брандовете се стремят. С други думи, бизнесът трябва да намери своя път към инфлуенсърите, за да достигне до желаната аудитория. Резултатът – позициониране на бранда по естествен и непринуден начин в ежедневието на инфлуенсъра (т.е. ежедневието на феновете).
  • Никой не продава нищо – инфлуенсър маркетингът продава бранд, по начин, по който потребителите не съзнават, че им се продава. На практика, почитателите просто приемат полезни съвети от любимия си влогър.
  • Маркетинг „от уста на уста“ е част от инфлуенсър кампаниите – преди да вземе решение за покупка, всеки проверява ревюта в интернет. Точно там се намира и познатия инфлуенсър, който дава съвети на хората, на база собствения си опит.

Инвестирането в инфлуенсър маркетинг

За да инвестира в инфлуенсър маркетинг, един бранд първо трябва да определи целите, които желае да бъдат постигнати, посредством влиятелната личност. За да бъде сигурен успехът на кампанията, инфлуенсърът също трябва да е запознат с мисията и идентичността на бранда. Така самият влогър ще знае, че е ангажиран с правилните инициативи, които са релевантни на изградената му пред обществото визия.

Как обаче един бранд да открие точно този инфлуенсър, подходящ за неговите цели? “Ловът” на влиятелни влогъри/блогъри е задача, изискваща както опит и умения, така и нюх.

Като за начало, бизнесът е добре да си отговори на следните въпроси:

  • Върху какво се фокусира инфлуенсърът в публикациите си?
  • В какъв тип съдържание се е специализирал инфлуенсърът - дали то отговаря на специфичните нужди на бранда?
  • Колко голяма е аудиторията на инфлуенсъра?
  • Колко е средният брой конверсии на даден тип съдържание? Какъв е процентът на ангажираност на почитателите? Има ли пропорционалност между общия брой на последователите и тяхната ангажираност?

Тук експертите препоръчват сътрудничество с компании, които имат изградени мрежи от доверени инфлуенсъри. Така брандът ще избегне риска да работи с неподходящи блогъри, които не са способни да постигнат заложените цели. Специализираните компании за инфлуенсъри са тези, които гарантират добро познаване на типовете влиятелни личности и тяхното съдържание. На база това, те знаят кой инфлуенсър най-добре ще пасне на даден бранд и ще донесе допълнителна стойност. Така брандовете си спестяват време и бюджет, като едновременно получават необходимото въздействащо съдържание.

Тази статия е обект на авторско право.