За повечето индустрии, коледният сезон често е най-натовареното време на годината.

„Ако Коледа мине добре, то и годината ще мине добре“ – това твърди Джеймс Мърфи, главният изпълнителен директор на рекламната агенция „Adam&EveDDB“.

За коледните кампании тази година, британските рекламодатели се предвижда да похарчат рекордната сума от 6 млрд. паунда. Интересен факт е, че бюджетът за онлайн кампании се увеличава прогресивно, с всяка изминала година.

Бизнесът отбелязва, че тенденцията е коледното пазаруване да се случва главно онлайн. От което следва, че дигиталният маркетинг е от първостепенно значение.

ЗАЩО БРАНДОВЕТЕ ИМАТ НУЖДА ОТ КАМПАНИИ С ИНФЛУЕНСЪРИ ЗА КОЛЕДА?

Инфлуенсърите могат да бъдат идеалните партньори за брандовете, тъй като именно влиятелните лица в мрежата са способни да повишат осведомеността за марката и да увеличат аудиторията по напълно органичен начин. Резултатите са ангажирани потребители, уникално съдържание и дългосрочни ползи, несъпоставими с ефекта от традиционните реклами.

За да идентифицира бизнесът правилните инфлуенсъри за даден продукт обаче, е нужно да се вземат предвид три опорни точки:

  • Дали брандът и инфлуенсърът споделят еднаква таргет аудитория?

  • Дали стилът на инфлуенсъра съответства с позиционирането на марката?

  • Какви са статистиките на инфлуенсъра в социални мрежи – колко са последователите му; какъв процент е ангажираността на феновете; колко често се актуализират публикациите;

Разбира се, за да са сигурни в успеха на коледните си кампании, брандовете се доверяват на специализирани инфлуенсър платформи. С тяхна помощ, компаниите са способни да изберат и правилния медиен канал за разпространение.

Например, Instagram е една от най-бързо набиращите популярност платформи – 30% от всички интернет потребители имат акаунт в социалната медия. Статистиките сочат, че повече от 50% от брандовете използват Instagram като маркетинг канал. И има защо – платформата е перфектна за ангажиране на аудитория, с помощта на грабващи окото визуализации и видео съдържание.

Чудесен пример е Shopbop – мащабният онлайн магазин е разпознаваем бранд, заслужил си авторитета на моден диктатор в мрежата. Успешната им маркетинг стратегия за Коледа включва няколко изключително печеливши факторапразнична игра, идеално пасваща на таргета им; хаштаг #HolidayHowTo – който е задължителна придобивка на всеки подобен онлайн конкурс; модни инфлуенсъри, които да „дадат своя пример“ и да разкажат как отбелязват коледните празници. Кампанията се превърна в най-успешната на бранда за всички времена.

Друг пример за изключителна ангажираща коледна кампания с инфлуенсъри е Amazon. Гигантът в онлайн търговията си партнира успешно с YouTube инфлуенсърите Алекс Уасаби и Ингрид Нилсен, за да промотира допълнителната си членска програма Amazon Prime. Двамата влогъри демонстрират как поръчват коледна декорация от сайта и изненадват любимите си хора с прелестна украса у дома. Видеата носят автентичния коледен дух и генерираха над 4 млн. гледания на лоялни фенове.

Бизнесът може да проследи резултатите от инфлуенсър кампания, без значение, дали целта е да достигне до повече хора или да предизвиква висока ангажираност на настоящата аудитория. Това, което има повече значение, е да се измери колко сa се увеличили последователите на бранда, след провеждането на кампанията.

И през 2017 г. бизнесът продължава да залага на модерните рекламни инструменти в коледната си стратегия, а именно - инфлуенсър маркетинга. А ние с нетърпение очакваме да видим какво са измислили любимите ни влогъри този декември.

Искате и вие да създадете коледна кампания за вашия продукт чрез инфлуенсър маркетинг? Свържете се с нас! 

hello@influencer.bg

Тази статия е обект на авторско право.