С близо 3 милиарда потребители, Facebook безспорно остава най-популярната социална мрежа в света. Като пионер в онлайн комуникацията, компанията продължава да бъде основната платформа както за милиарди хора, така и за брандове, които масово предпочитат да инвестират в нея бюджетите си за дигитална реклама. Но вписва ли се инфлуенсър маркетингът в нея?
INFLUENCER.BG имаше страхотната чест да поговори по темата за Facebook рекламата и инфлуенсър маркетинга с един от най-добрите експерти в областта. Останете с нас и в следващите редове, за да разберете повече подробности.
Нека ви представим новия епизод от втория сезон на подкаста ни за инфлуенсър маркетинг “Social Snack”. В него Ния и Иван ви срещат със Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач и Facebook специалист с близо 10 години практически опит. Заедно те обсъждат темата за Facebook, инфлуенсърите и имат ли те почва на тази платформа. Ето и някои от основните въпроси в епизода:
- Каква е аудиторията на Facebook?
Facebook има изключително многобройна аудитория. Бързата адаптация и постоянство на платформата са нещата, които съумяват да продължат да привличат нови потребители - само миналата година потребителската база се е покачила с цели 51 милиона души. Заради своята многобройност, хората във Facebook са изключително разнообразни, но и по-възрастни. Подобно на Twitter в другите държави, в България Facebook се използва предимно за дискусии и изразяване на важни позиции относно днешното общество.
- Кой е най-успешният вид съдържание във Facebook?
Макар че в днешно време голямо количество от инфлуенсърите не правят Facebook своята основна платформа за създаване на съдържание, това не означава, че там няма инфлуенсъри. Създателите на съдържание, които могат умело да си служат с думи и да разказват увлекателни истории, бързо разбират, че този формат е изключително успешен на тази платформа. Голям плюс на Facebook са и групите и малките общества, които по естествен път отличават някои от най-успешните влиятели и лидери на мнение.
- Facebook рекламата и инфлуенсър маркетингът - как се съчетават?
Стилиян споделя, че един инфлуенсър трябва да мисли за себе си като собственик на бизнес. Това означава, че той трябва да може успешно да продава съдържанието си на различни платформи, позиционирайки се в тях по най-успешния начин, спрямо таргет аудиторията. Именно заради това Facebook рекламата и инфлуенсър маркетингът могат да живея в симбиоза и заедно могат да постигнат още по-големи резултати от очакваните.
За какво още си говорихме с нашия гост Стилиян Запорожанов? Какво е бъдещето на Facebook? Кои са позитивите и негативите на платформата? Разберете от епизода на “Social Snack”!
Можете да ни откриете на всички основни платформи: Soundcloud; Spotify, Apple Podcasts.
А ако имате допълнителни въпроси или коментари, не се колебайте да ни пишете!