“Кога ще настъпи краят на инфлуенсър маркетинга?” - въпрос, който се обсъжда в тази сфера, още от самото му възникване. Кои са причините експертите толкова често да си го задават и какъв е отговорът му, именно това разяснява новият епизод от подкаста за инфлуенсър маркетинг “Social Snack”!
Епизод 6 от втория сезон вече е достъпен за всеки, който иска да разбере малко повече по тази тема. В него можете да чуете как Ния, Иван и Елизабет от екипа на INFLUENCER.BG правят задълбочен анализ на най-актуалните явления в сферата на инфлуенсър маркетинга и дават своето мнение как те ще повлияят на развитието му в бъдеще. Ето и някои от тях:
- Търсенето на автентичност:
Много потребители днес търсят повече автентичност в съдържанието, което гледат онлайн, и се стараят да избягват максимално инфлуенсърите, които се позиционират като перфектни. Аудиторията става все по-информирана и търси преди всичко начини да се припознае в любимия си създател на съдържание. Ако рекламите, които вижда, изглеждат твърде изкуствени или неискрени, тя може да се почувства предадена и отхвърлена. А в следствие на това и самата инфлуенсър маркетинг кампания може да се окаже неуспешна.
Подкастът разглежда и значението на думата деинфлуенсинг (deinfluencing), която също играе роля в търсенето на автентичност онлайн, критикувайки консумеризма и непрестанното закупуване на ненужни стоки.
- Нови източници на доходи:
Възможностите за изкарване на пари от социалните мрежи са повече от всякога. Ако един инфлуенсър има солидна и отдадена аудитория, той може успешно да получава доходи както от самите платформи, в които публикува съдържание, така и от инвестиции в различни собствени бизнеси. Това може да доведе до по-малко желание и ангажираност от негова страна към провеждането на спонсорирани кампании с брандове.
- Нов вид инфлуенсъри:
UGC (user generated content) криейтърите участват във все повече маркетингови кампании. Те създават съдържание, което се публикува директно в социалните мрежи на брандовете, с които работят, създавайки чувство за автентичност у потребителите.
UGC криейтърите често имат по-малко последователи, но това няма значение при създаването на съдържание за кампании. Този факт може да доведе до преместване на интереса на компаниите от големите инфлуенсъри към тези по-малки и по-специализирани създатели на съдържание, тъй като те се възприемат като по-достъпни и по-лесно управляеми.
Инфлуенсър маркетинга може да се променя и еволюира с времето, но това не означава, че скоро ще видим края му. Въпреки изброените тенденции, той все още е ефективен начин за достигане на точната аудитория. Агенциите и компаниите трябва да бъдат гъвкави и бързо да се адаптират към ежедневните промени, за да продължат да използват този маркетингов инструмент ефективно.
Не пропускайте да чуете шестия епизод от втория сезон на “Social Snack”! Можете да ни откриете на всички основни платформи: Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts.
Не пропускайте да чуете шестия епизод от втория сезон на “Social Snack”! Можете да ни откриете на всички основни платформи: Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts.