Инфлуенсърите стават все по-важна част от дигиталните маркетингови стратегии на всички брандове. Непрекъснатото нарастване на социалните мрежи, както и на влиятелните личности в тях, превръща инфлуенсър маркетинга в чудесен инструмент за достигане на най-точните целеви аудитории. Потребителите все повече се обръщат към социалните мрежи, за да откриват и купуват продукти, а инфлуенсърите усвояват нови методи да улавят и насочват вниманието им към правилните места.
Благодарение на това динамично развитие на инфлуенсър маркетинг сферата, можем да наблюдаваме различни тенденции, на които се подчинява цялата индустрия. Кои са те през 2022 година - нека разгледаме заедно.
- Ръст на видео съдържанието
Хората днес консумират все повече видео съдържание. И това не е изненадващо. Бързият интернет от всяка една точка е по-достъпен от всякога, популярността на социалните платформи расте, а с тях и качественото съдържание. Но това не е всичко.
В продължение на години наблюдаваме стремежът на социалните мрежи да направят видеото своя водещ формат. Instagram алгоритъмът, например, постоянно претърпява промени в полза на своята най-нова видео опция - Instagram reels. Същото може да се наблюдава и във Facebook и Twitter. А стремглавият растеж на TikTok дори може да се определи като фактора, дал началото на този лавинообразен видео феномен.
Според проучване на Cisco, 82% от консумираното онлайн съдържание през 2022 година ще бъде под формата на видео. Тези данни показват колко важно и определящо е то и за инфлуенсър маркетинга.
Брандовете все по-често залагат на видео материали, било то в YouTube, Instagram или в TikTok. Така, следвайки тенденциите, а и с помощта на алгоритъма на социалните мрежи, съдържанието, което е важно за тях, може да достигне до много повече хора.
- Крос-промотиране на няколко различни платформи
Свикнали сме да определяме инфлуенсърите като създатели на съдържание в определена платформа. Ютубър, тиктокър, Instagram инфлуенсър - това са наименования на хора, които използват и са популярни предимно в една социална мрежа. Скоро това ще бъде явление от миналото.
Въпреки че много инфлуенсъри обикновено имат любима социална мрежа, те вече използват множество платформи. Така някои от тях могат да имат успешен лайфстайл YouTube канал, Instagram профил, в който публикуват модните си находки и TikTok акаунт, където предпочитат да публиукват кратки и смешни истории.
Това позициониране в различни платформи има своите предимства. Успешните инфлуенсъри обикновено имат голяма аудитория във всички мрежи, в които присъстват. Това означава, че имат възможността да подбират най-подходящия канал за вида съдържание, което искат да публикуват. Те могат да преценят дали, например, Instagram алгоритъмът ще бъде най-благосклонен или ще бъде по-добре възприето в TikTok.
Инфлуенсър маркетингът се възползва от тази тенденция по възможно най-добрия начин. Брандовете вече имат възможността да крос-промотират своите продукти в няколко големи канала, използвайки профилите само на един инфлуенсър. Така възможността да достигнат до най-точната и най-обширната аудитория се увеличава няколко пъти.
- Автентичност, а не перфекционизъм
Съдържанието в социалните мрежи продължава да претърпява промени. Това, което е работило в последните 2-3 години, вече не бива възприемано по същия начин от аудиторията. Дните на перфектните кадри, обработените до съвършенство снимки и отрепетирани видеа приключиха. Автентичността е водещият фактор при всеки един инфлуенсър и при всяка една успешна инфлуенсър маркетинг кампания.
Това става ясно само като погледнем към една от най-популярните социални мрежи в момента - TikTok. Непрекъснатият поток от видео съдържание там показва хората такива, каквито са - в ежедневието си, живеещи за момента, забавни, макар и малко неподготвени. Те избягват филтрите и се фокусират върху автентичните и реални кадри. Това им позволява да се свързват по един по-истински начин с последователите си.
Тази тенденция, разбира се, има своето отражение и в инфлуенсър маркетинга. Брандовете вече не търсят начини как тяхното послание да бъде предадено по най-ясния и точен начин. Създаването на брандирано съдържание, което не прилича на реклама, а се вписва безупречно в стила и методите на инфлуенсъра, е една от най-успешните стратегии през 2022 г.
- Зараждане на нови социални мрежи
Вероятно на голяма част от нас се е наложило да напишат “какво е BeReal?” в Google през последните месеци. И това е напълно нормално - тази нова социална мрежа се появи сякаш от нищото и вече започна бързо да набира скорост.
Климатът за създаване и популяризиране на нови социални мрежи в момента е добър - информацията не спира да ни залива, но начинът, по който тя бива поднесена постоянно да се променя. Това дава възможност за възникване на много нови платформи, както и на нов вид инфлуенсъри.
Задачата на инфлуенсър маркетинга е да открие начина, по който може най-добре да се възползва от тези нови платформи. Маркетолозите зорко следят развитието на всяка нова социална мрежа, опитвайки се да намерят правилния момент и правилния метод, който ще донесе успех на техния бранд.
- Микро инфлуенсърите продължават възхода си
Често споменаваме за невероятното значение, което имат микро инфлуенсърите за постигането на една успешна инфлуенсър маркетинг кампания. И има защо - тяхната невероятна способност да достигат и ангажират аудиторията си, остава актуална и през 2022 г.
В сравнение с истинските знаменитости, като филмови звезди и музиканти, микро инфлуенсърите може и да нямат много последователи; обаче степента им на ангажираност е значително по-висока. И това е в резултат на автентичното им съдържание, което е насочено към много по-нишова група хора.
Този тип инфлуенсъри разбират добре ценностите на бранда, с който работят, и могат да му помогнат да спечели лоялността на публиката. Така че една добра инфлуенсър маркетинг кампания няма как да пропусне да си сътрудничи с поне няколко от най-правилните микро инфлуенсъри в дадената ниша.
Това бяха 5 от тенденциите в инфлуенсър маркетинга за 2022 година. Някои от тях са нови, други са резултати от явления, които се развиват от години в тази сфера. Най-успешните инфлуенсър маркетинг кампании са отговор на тези тенденции, съчетавайки положителните им страни по възможно най-добрия начин.