2 weeks ago

Тенденциите: Как брандовете могат да се възползват от тях?

Articles
Тенденциите: Как брандовете могат да се възползват от тях?

Тенденциите – това са краткотрайни, но силно въздействащи културни явления, които забавляват, обучават или влияят на поведението на потребителите за даден период от време. Те са много важно явление в социалните мрежи в наши дни и начинът, по който брандовете и инфлуенсърите реагират на тях, е определящ за успешното им позициониране онлайн. В тази статия ще се опитаме да разберем малко повече за тях и до каква степен брандовете трябва да им обръщат внимание.

Какво представляват тенденциите?

Тенденциите могат да бъдат предизвикани от мемета, TikTok предизвикателства или дори от политически събития. Въпреки че не се задържат на хоризонта достатъчно дълго време, за да бъдат считани за истински културни движения, те предлагат уникална възможност за инфлуенсърите и брандовете да създават актуално и ангажиращо съдържание, което да резонира с тяхната публика.

Пример за популярна тенденция

  • “Very Mindful, Very Demure”

Тази тенденция превзе TikTok през лятото на 2024 г. Дори и да не сте знаели думите mindful (внимателен) и demure (скромен) преди това, днес няма как да не сте ги чули поне няколко пъти в разговор. Създадена от Jools Lebron, тенденцията така бързо се разпространи в медийното пространство, че огромна част от хората все още не могат да си обяснят от къде се взе тя.

Накратко, потребителите на TikTok започнаха да използват тези думи, за да драматизират своите редки моменти на елегантност и осъзнатост в ежедневието си. Трендът се превърна в движение, което иронизира стремежа към прекалената скромност и извисеност, който владее някои части на онлайн пространството.

Колкото и неочаквано да звучи, “very mindful, very demure” навлезе с бясна скорост в речниците на редица брандове. Държейки да бъдат актуални и да говорят на езика на своите потребители, те максимално бързо адаптираха съдържанието си и успешно се включиха в общата шега на TikTok потребителите. Но това винаги ли е добър ход? Нека разберем.

Трябва ли брандовете да се включват в тенденциите?

Да, разбира се. Ето защо:

  • Повишена ангажираност: участието в тенденциите може да повиши ангажираността на аудиторията. Брандовете, които се носят на вълната на най-актуалните тенденции, често установяват повишено ниво на интеракциите с  публиката си, както и скок в гледанията и харесванията.
  • Актуалност: ангажирането с текущите тенденции помага на брандовете да останат актуални на фона на постоянно променящия се пазар. Потребителите са привлечени от компании, които са в час с всичко, което се случва в света. Като участват в тенденциите, брандовете могат да демонстрират, че те разбират и говорят на езика на потребителите си.
  • Автентичност: участието в тенденциите може да насърчи по-дълбока връзка с потребителите. Брандовете, които разбират и наистина се ангажират с културните моменти, могат да изградят по-висока лоялност и доверие сред своята аудитория.

Ами другата гледна точка? Защо брандовете трябва да помислят преди да се включат в актуален тренд? Ето няколко причини:

  • Несъответствие на ценности: не всички тенденции са в съответствие с идентичността или ценностите на бранда. Участието в подобни трендове може да доведе до негативна реакция от страна на потребителите. 
  • Краткотрайно въздействие: Тенденциите могат да бъдат мимолетни, а усилията, положени за тях - твърде големи. Брандовете трябва да обмислят дали инвестицията на време и ресурси си заслужава и ще се изплати в бъдеще.
  • Пренасищане: Колкото повече брандове се включат в дадена тенденция, толкова повече се размива и се губи нейния чар. На брандовете им става все по трудно да се откроят, а потребителите все по-бързо намират нещо ново, което да ги забавлява. 

Намирането на баланса

За да се включат успешно в някой нарастващ тренд, брандовете трябва да открият баланса между ангажираността и автентичността. Това може да стане след като си отговорят на следните въпроси:

  • Подхождат ли си: усилията си заслужават само когато една тенденция резонира напълно с идентичността на бранда. 
  • Какви са реакциите: аудиторията харесва, когато брандът участва в актуални шеги и трендове, без това да ги дразни или да им влияе негативно? Чудесно, тогава спокойно той може да се включва във всяка новост, която завладее онлайн пространството. 

Реакциите са повече от негативни? Тогава е най-добре брандът да се придържа към традиционните методи на комуникация.

  • Заслужава ли си: не всяка тенденция си струва. Брандовете трябва да се фокусират върху тези, които са подходящи за тяхната аудитория и се вписват напълно в маркетинговата им стратегия.

В динамичния свят на маркетинга тенденциите могат да бъдат чудесен начин, който позволява на брандовете да се свържат с потребителите си. Не трябва да забравяме обаче, че внимателният подход и старателният анализ на ситуацията играят много важна роля. 

Ако искате да разберете повече за 5 бранда, които със сигурност знаят как да се включат в TikTok тенденциите, прочетете нашата статия.