Осигурявайки на брандовете нова платформа, в която да могат да ангажират своята публика, TikTok бързо се превърна в неизменна част от дигиталния маркетинг. Но това не е всичко. Той им осигури място, в което да излязат извън зоната на комфорта си и да развият своята креативност.
В тази статия ще разгледаме 5 примера за брандове, които напълно разбират правилата на играта в TikTok и не се страхуват да излизат извън статуквото. С други думи - брандове, които си заслужава да последвате. Ето кои са тe:
Ако сте любител на чуждите езици, няма как да не сте чували за Duolingo. Оказва се обаче, че приложението, което без проблем може да ви научи на всеки език, не специализира само в областта на образованието, но и в това да бъде абсолютна TikTok звезда. Акаунтът на Duolingo е безкраен извор на комедийни ситуации, които могат да ви накарат да забравите, че гледате съдържание, създадено от корпоративен бранд.
Дуо, совата-талисман на приложението, е в основата на всяка лудост, която се случва в там. Появява се в хумористични скечове, подиграва се на трудностите при изучаването на езици, преследва заплашително всеки, който не е направил урока си за деня, предлага брак на певицата Дуа Липа, оставя откачени коментари под видеата на други потребители, и с радост се включва във всеки един нов тренд.
Този подход донася на Duolingo цели 11 милиона последователи в платформата, а събраните харесвания на профила са над 270 милиона. Ясно е, че хората дълбоко ценят совата Дуо и всичките ѝ луди приключения на дигитален инфлуенсър. А ако и вие искате да гледате как приложение за учене на езици тероризира потребителите си, може би си заслужава да последвате Duolingo в TikTok.
За всички хора, които разбират, че дестинацията е важна, а не как се стига до нея - тези два TikTok профила са за вас! Ryanair и FlixBus са намерили уникална ниша в TikTok - тази на нискобюджетната туристическа компания. Тук самоиронията играе главна роля в съдържанието, а смелостта да кажеш на глас това, което всички си мислят, изстрелва тези компании едни гърди пред всички останали.
TikTok е място, което оценява автентичността. Създателите на съдържание, които напълно натурално, по пижами или пък с рошава коса, споделят своите мисли или забавани хрумки, са много по-успешни от тези, които се опитват да създават само най-доброто и полирано съдържание. В подобна обстановка брандовете имат една задача - да се научат да се държат като обикновени потребители.
А Ryanair и FlixBus го правят най-добре. Всички знаем, че двете компании не предлагат най-луксозните условия за пътуване, но за сметка на това са изключително евтини. Този факт може да бъде извор на изключително много шеги и закачки - както със самите брандове, така и с техните потребители.
Така че, ако имате желание да последвате самолетна или автобусна компания, която смело се включва във всяко меме, не се страхува да се ангажира с публиката си и да се смее на себе си - тези два профила са за вас.
Red Bull отдавна не е просто енергийна напитка. Компанията днес се свързва по-скоро с екстремни спортове и поставяне на рекорди в дисциплини, които дори не можете да си представите, че съществуват. А тази репутация работи много добре в комбинация с развитието на социалните мрежи на бранда.
С TikTok акаунта на Red Bull можете да откриете точно това, което очаквате - екстремни приключения, които стават все по-луди с времето. Брандът прави колаборации както с по-неизвестни любители на спорта, така и с ултра популярни спортисти инфлуенсъри, които са звезди в своята област. Съдържанието се снима в различни краища на света и на всевъзможни нестандартни локации. Последователите имат възможността да се насладят на главозамайващи каскади, да видят какво се случва зад кулисите, както и да получат доза истинска мотивация от някои от най-добрите атлети на нашето време.
Звучи ли ви като нещо, на което бихте посветили част от времето си в социалните мрежи? Ако да, не се колебайте да последвате Red Bull в TikTok, със сигурност си заслужава.
Да, да, знаем, че няма невъзможни неща. Но компания, която произвежда гъби за миене да събере 4 милиона последователи в TikTok акаунта си и да има солидна група от отдадени фенове, това вече звучи невероятно. Оказва се, обаче, че е абсолютен факт.
Представяме ви Scrub Daddy - компания, която е започнала своя път към популярността от американското предаване Shark Tank. Макар, че си тръгва от там с голям успех и осигурена инвестиция от 200,000 долара, тогава никой не е предполагал, че малката жълта гъба с усмихнато лице, всъщност ще се окаже един от най-успешните продукти, които някога са се появявали на екран.
Но толкова за историята на компанията. Нека сега да ви разкажем защо си заслужава да последвате нейния TikTok акаунт. С няколко думи - той представлява истински мастърклас за това как един бранд може да говори на езика на аудиторията си.
Scrub Daddy не се притеснява да се смее на себе си, да използва по-директен език с последователите си, ясно да се заявява като истински инфлуенсър в своята ниша. Голяма част от видеата им просто представят как работи даден продукт и въпреки това гледанията им са изключително високи. Това се дължи на хумора, на самоиронията, на смелото ангажиране с аудиторията.
Ако не сте чували за Scrub Daddy и искате да разберете как една гъба може да се превърне в истински TikTok инфлуенсър - разгледайте профила им и се убедете сами.
TikTok предлага на уникална възможност на брандовете да се свързват с публиката си по забавен и увлекателен начин. Успехът на Duolingo, Ryanair, FlixBus, Red Bull и Scrub Daddy на платформата демонстрира силата на креативното съдържание и успешния дигитален и инфлуенсър маркетинг. Използвайки хумор и ангажирайки общността си, тези брандове не само разширяват reach-a си всеки ден, но и изграждат все по-дълбоки връзки с аудиторията си.
Това бяха няколко бранда, които според нас, си заслужава да последвате в TikTok. А ако искате да откриете забавни и информативни общности в друга социална платформа - Reddit, може да прочетете ТАЗИ СТАТИЯ.