Instagram е социалната мрежа, в която месечно има над 2 млн. активни рекламодатели. Брандовете продължават да насочват инвестициите си в инфлуенсър кампании и креативно съдържание в платформата. В притежаваната от Facebook социална мрежа могат да се видят множество примери за оригинални маркетинг кампании, спонсорирани от водещи брандове. Ние ти представяме някои от любимите ни case studies, включващи разнообразие от инфлуенсъри и оригинални идеи:

  • BMW и #RoadtoCoachella

За кампанията си #RoadToCoachella, BMW избира някои от топ инфлуенсърите в Instagram, за да отличи бранда си на един от най-известните фестивали в САЩ. Coachella е събитие, което води със себе си забележителна активност в социалните мрежи. Сред множеството Instagram снимки, свързани с фестивала, изпъкват не само оригиналните outfit идеи, но и автомобилите на BMW - като предпочитан транспорт от инфлуенсърите.

В ролята си на партньор на Coachella, BMW осигурява транспорт на VIP гостите и за пореден път доказва репутацията си на луксозен бранд.

  • LG в колаборация с фотографи-инфлуенсъри

За да промотира един от новите си смартфони с подобрена камера, брандът избира именно кампания в платформата Instagram. Партнирайки си с инфлуенсъри фотографи, LG успява да ангажира онлайн огромна аудитория и успоредно с това да увеличи продажбите на новия си продукт.

А когато говорим за “eye-catching” съдържание в Instagram, какво по-подходящо от зрелищни снимки на живописни пейзажи?

Чрез инфлуенсър кампанията, брандът цели популяризиране на новия продукт и привличане на потенциални клиенти, като същевременно дава полезна информация за новите функции на смартфона.

Сред фотографите, включени в кампанията, се отличават имена като  Dylan Furst, Kyle Kuiper, Jordan Hersche.

Като резултат от инфлуенсър кампанията са достигнати над 3.2 млн. потребители, а публикациите са събрали над 1.2 млн. харесвания.

Генерираното от потребители съдържание, с хаштаг #lgv20, достига до 7,500 поста.

 

  • Walmart и инициативата #FightHunger

През 2017 г. Wallmart си партнира с общо 7 инфлуенсъра за кампанията си под надслов #FightHunger, която цели събиране на средства за организацията Feeding America. Брандът инициира инфлуенсър кампания, чрез която обещава, че за всеки Like, Share и #FightHunger коментар на пост от кампанията, ще дарява 0.90 $ за Feeding America.

Един от най-успешните постове в инициативата е този на Logan Paul - в него влогърът призовава директно, че иска да събере 1 млн. харесвания на снимката.

Чрез тази колаборация Walmart постига висока ангажираност на кампанията си и спомага за добрата репутация на бранда.

 

  • Target с призив за увереност

Американската търговска верига Target си партнира с разнообразни инфлуенсъри за различните си кампании - от блогъри, ориентирани към семейството до модни гурута и известни личности с милиони последователи. Брандът доказва, че няма универсална рецепта за успешна инфлуенсър кампания, като търси правилния подход за всеки индивидуален продукт.

През 2017 г. Target избира да рекламира линията си бански костюми, като си колаборира с общо 4 инфлуенсъра - всеки в разлина сфера и с отличителен стил. За разлика от типичните реклами на бански костюми обаче, тук компанията залага на повече автентичност и на plus-size модели, като Denise Bidot.

Публикациите са разпределени в рамките на един месец и включват избрани хаштагове, като трябва да се отбележи, че липсват каквито и да е корекции по снимките.

Резултатът от публикациите са над 240,000 харесвания и над 1,700 коментара, като  инициативата получава добри отзиви и от медиите.

Target отправя специално послание към потребителите си - да бъдат уверени в себе си. А кампанията носи не само  повече продажби, но и ползи за позитивния имидж на бранда.

 

Кои други инфлуенсър кампании привлякоха интереса ни? Вижте тук.