Маркетинг кампаниите с кауза са един от способите, чрез които брандовете показват корпоративната си социална отговорност.

Чрез колаборации с инфлуенсъри, компаниите отправят по автентичен начин посланието на бранда си и достигат лесно до таргет аудиторията.

За да се откроят в наситената дигитална среда, beauty брандове като Olay се възползват успешно от влиянието на инфлуенсъри, за да ангажират потребителите със социалната си кампания.

Представяме ти едно case study в инфлуенсър маркетинга, което демонстрира колко ефективна може да е една социална кампания, когато в нея се включат влиятелни лица от социалните мрежи.

#FaceAnything кампанията на Olay и 28-дневното предизвикателство

През август 2018 г. брандът Olay стартира кампания, която се фокусира върху група от 9 влиятелни жени. Целта на кампанията е да окуражи жените да бъдат “безстрашни” срещу широкото обществено мнение и да игнорират отправени коментари, като “Ти си твърде самоуверена”. Инфлуенсър кампанията на Olay се съсредоточава в социалната мрежа Instagram.

Какви са целите, които си поставя Olay с кампанията?

  • Посланието на бранда да стигне до разнообразна аудитория (предимно жени), за да направи повече хора съпричастни с каузата.
  • Разпространяване на посланието на марката, с цел насърчаване на жените да приемат естествената си красота и да се противопоставят на очакванията на обществото.
  • Засилване афинитета към бранда и увеличаване продажбите на продуктите на Olay.

Лица на кампанията на Olay са 9 жени (наричани “Fearless 9”), които са модели на подражание не само в онлайн пространството. Сред тях са ютубърът Lilly Singh, олимпийската шампионка Aly Raisman, моделът и активист Jillian Mercado.

С цел да създаде автентично Instagram съдържание, брандът подчинява кампанията на няколко тематики:

  • Така наречените “Fearless 9” или “Безстрашните 9” са 9-те инфлуенсъри, които се ангажират с мисията да вдъхнат сила и самочувствие на жените. “Безстрашните 9” споделят  онези изрази, които са често отправяни към тях самите, като “прекалено емоционална” или “прекалено силна”. Като при всеки от инфлуенсърите фокусът се поставя върху собствения им опит с преодоляването на трудностите, породени от общественото мнение.
  • Инфлуенсърите получават продукти на бранда, за да демонстрират как включват единствено Olay в ежедневната си грижа за красива и здрава кожа, участвайки в 28-дневно предизвикателство.
  • Всички инфлуенсъри, участващи в кампанията споделят лични истории, в които се подчертава защо жените имат нужда да бъдат по-самоуверени и да обичат себе си.

“Партнирайки си с толкова различни жени с автентични вдъхновяващи истории, брандът предизвиква силни емоции сред потребителите.”

Инфлуенсър кампания с кауза на Olay

Използвайки хаштага на кампанията #FaceAnything, Olay има за цел да привлече повече жени към каузата си, а именно - да приемат естествената си красота и да бъдат по-уверени въпреки нереалистичните очаквания към тях.

28-дневното предизвикателство, отправено към различните жени, с които брандът си партнира, насърчава всяка от тях да се освободи от традиционните си процедури за красота, като ги замени само със skin care продуктите на Olay. Всеки от инфлуенсърите споделя прогреса си в предизвикателството в Instagram, с цел да привлече повече жени, които да се включат.

Като финал на предизвикателството, инфлуенсърите са предизвикани да присъстват без никакъв грим на едно от най-важните модни събития в Ню Йорк - “New York Fashion Week”, демонстрирайки под светлината на прожекторите не само естествената си красота, но и социалната кауза, зад която застават.

Успехът на кампанията #FaceAnything доказва, че една смислена кауза може да обедини множество различни инфлуенсъри да се включат в социалната мисия на един козметичен бранд. А освен че промотира успешно продуктите си, Olay затвърди имиджа си на социално отговорен бранд.

Ако тази инфлуенсър кампания те е впечатлила, виж още 4 оригинални Instagram кампании на брандове.