Къде се крие тайната на успешните инфлуенсър маркетинг кампании? Има много правила и полезни практики, които водят до успех, но винаги можем да почерпим информация и от примери от практиката - на нестандартни инфлуенсър кампании със завидни постижения. Една от тях е колаборацията на Дейвид Добрик със американската компания SeatGeek. Нека заедно разгледаме нейните характеристики.

Кой е Дейвид Добрик?

Дейвид Добрик е YouTuber с над 14 млн. абонати в YouTube и над 9 млн. последователи в Instagram. Съдържанието, което той създава е изключително популярно, а видеата му станаха причината за възникването на един изцяло нов жанр влогове. 

Докато повечето влогъри застават пред камерата и правят по-дълги видеа, разказвайки една история в детайли, Дейвид прави точно обратното. Събира най-забавните моменти от много различни случки и ги събира в рамките на 4 минути и 20 секунди. 

И най-важното - влоговете са фокусирани върху приятелите му, а самият Дейвид рядко се появява в кадър. 

В подобен забързан формат е много трудно да се вмъкне спонсорирано съдържание без то да изглежда натрапчиво и неестествено. Когато аудиторията е свикнала всяка минута от тези кратки видеа да разказва нова история, методите на инфлуенсър маркетинг кампаниите не могат да бъдат приложени лесно.

Ето как Дейвид Добрик успява да се справи с този казус.

SeatGeek е американска компания, която дава възможност на своите потребители да закупуват билети за различни събития на преференциална цена. Компанията започва да работи с Дейвид през 2016 година, като от тогава са проведени повече от 20 успешни колаборации. Те успяват лесно да се впишат в стила на влоговете и да популяризират компанията сред огромната аудитория на Добрик. 

Начинът, по който SeatGeek избира да се позиционира в каналите на Дейвид, е това, което прави тази кампания толкова интересна. Сътрудничеството им не е представено по завоалиран начин, а напротив - Дейвид открито го заявява пред последователите си. Винаги, когато има нужда от пари, за да осъществи свои мащабни планове, още пред камерата той се допитва до SeatGeek. И срещу 30-секундно рекламно съобщение във влога, компанията му осигурява необходимата сума.

Така започват да се раждат десетки viral видеа, в които Добрик изненадва своите приятели (и всеки, който го заслужава) с подаръци, често под формата на чисто нови коли, изплатени заеми или просто билети за мечтани дестинации и събития.

И това не е всичко. Много от феновете на Дейвид създават компилации, в които изброяват всеки спонсориран момент, като например фен видеото “David Dobrik Buying Expensive Things With SeatGeak for 29 minutes”, което към момента има 899 хиляди гледания. 

Рецитирането на рекламното послание на SeatGeek се превръща и в viral предизвикателство, благодарение на влог, в който Дейвид успява да промотира SeatGeek, докато е под упойка след вадене на зъб. След публикуването на видеото стотици верни фенове започват да публикуват видеа, в които се опитват да направят същото. 

Как всичко това помага на бранда да развие бизнеса си?

“Трябва да оставяме инфлуенсърите да правят това, което умеят най-добре” - твърди Иън Бортуик, ръководител на маркетинг отдела на SeatGeak.Той твърди, че обикновено Дейвид е “геният” зад всяка колаборация. Той има свободата да представя компанията по начин, който смята за подходящ и именно това изгражда връзката на доверие между него и аудиторията му. Хората знаят, че подкрепяйки SeatGeek, те подкрепят Дейвид и каналът му.

Този начин на колаборация между бранд и влогър резонира успешно с широката публика. Тя го възприема като нещо естествено, като част от света на инфлуенсъра - до такава степен, че SeаtGeak се превръща във вътрешна шега между неговите последователи.

“Брандът трябва да умее да сваля гарда си и да може да се шегува със себе си. По този начин аудиторията започва да го оценява, а не да го чувства като нещо дразнещо и скучно. Така тя започва да вижда самият бранд като отделен създател на съдържание.” - твърди Бортуик.

Резултатите от кампанията са показателни. Колаборациите на Добрик и SeatGeek към момента имат общо над 200 милиона гледания - един наистина впечатляващ резултат.

 

А ако искате да разберете за инфлуенсър кампании с кауза, можете да прочетете за кампанията на Olay и #FaceAnything ето тук.

Източник: https://bit.ly/353Vvez